معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۶۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی است که آسفالت ۳۳۰ کیلومتر در اولویت قرار دارد و تاکنون برای ۱۶۵ کیلومتر از آن قرارداد منعقد شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، امیر علی پور اظهار کرد: ۶۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی است که آسفالت ۳۳۰ کیلومتر آن در اولویت قرار دارد و برای اجرای آن به چهار سال زمان نیاز است.

وی افزود: تاکنون برای ۱۶۵ کیلومتر از راه‌های خاکی استان قزوین قرار داد منعقد شده که ارزش آن هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته این مسوول، برای آسفالت راه‌های روستایی از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز کمک گرفته شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین اضافه کرد: طول راه‌های روستایی استان ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر است که برآورد‌ها نشان می‌دهد ۸۰۲ کیلومتر آن نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد.

علی پور ادامه داد: یخبندان، عبور کامیون‌های با بار غیرمجاز از معادن و همچنین عمر بالای آسفالت از عوامل مهم تخریب و فرسایش آسفالت در راه‌های روستایی است که ترمیم آن به اعتباری معادل ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

به گفته وی، همچنین استان دارای ۵۵۷ کیلومتر راه فرعی است که ۲۰ درصد آن، یعنی معادل ۱۰۷ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد و اعتبار آن نیز سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار