سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش‌نشانان قزوینی در فروردین ماه سال جاری در ۲۶۸ عملیات حاضر شدند که ۱۱۲ مورد آن‌ها حوادث مربوط به آسانسور بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ 24 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، حمیدرضا ململی اظهار کرد: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری، آتش‌نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق رهسپار کرد که با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده است، طی این تعداد عملیات ۱۱۲ نفر نجات یافتند، همچنین این حوادث ۱۳ مصدوم و سه فوتی نیز داشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در فروردین ماه سال جاری در ۹۴ عملیات اطفای حریق حضور داشته‌اند که بیشترین آمار مربوط به ۲۵ مورد حریق در منازل مسکونی بوده و ۱۴ مصدوم نیز بر جای گذاشته است.

وی بیان کرد: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است، قطع انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی‌مدت از منزل و داشتن کپسول خاموش‌کننده آتش می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و جانی برای شهروندان داشته باشد.

ململی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته مجموعاً به ۲۵ هزار و ۹۶ نفر به مدت ۴۹۲ ساعت و ۴۱ هزار و ۴۴۵ نفر ساعت آموزش‌های برون‌سازمانی و شهروندی داده شد.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها به تفکیک شامل ۲ هزار و ۵۲۴ نفر ساعت آموزش ایمنی و آتش‌نشانی به کارخانجات و شرکت‌ها، ۳ هزار و ۵۳۴ نفر ساعت آموزش به سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، ۷ هزار و ۶۲۰ نفر ساعت آموزش به مهدکودک‌ها در قالب جنگ شادی، ۲۰ هزار و ۱۱۳ نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان، ۴ هزار و ۱۶ نفر ساعت آموزش به شهروندان در قالب نمایشگاه‌ها و مجتمع‌ها، ۷۰۰ نفر ساعت آموزش به کارکنان بیمارستان‌ها، ۳ هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان در نمایشگاه و ۴۷۰ نفر ساعت آموزش در مساجد سطح شهر با موضوعات فصل سرما و چهارشنبه آخر سال بوده است.

این مسئول اظهار کرد: برپایی غرفه کودک در جنگ شادی در منطقه گردشگری باراجین به مناسبت ولادت پیامبر (ص)، حضور در نمایشگاه آفرود و برگزاری کلاس‌های آموزشی و طراحی و چاپ ۵۰۰ پوستر آموزشی برای چهارشنبه پایان سال از دیگر فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی قزوین در راستای آموزش‌های شهروندی و برون‌سازمانی در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آتش‌سوزی و انفجار یک مغازه دخانیات در خیابان شهید انصاری قزوین جان یک آتش‌نشان را گرفت و ۳ آتش‌نشان دیگر را مجروح کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار