دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در قزوین گفت: چهارمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در دهه امامت و ولایت سال جاری به میزبانی قزوین با هدف تبلیغ، ترویج غدیر و تشریح مفاهیم خطبه غدیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ 23 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، محسن حق شناس اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در دهه امامت و ولایت سال جاری به میزبانی قزوین برگزار می‌شود، هدف این جشنواره تبلیغ و ترویج غدیر، تشریح مفاهیم خطبه غدیر و زیارت غدیریه، تبیین و ترویج آموزه‌های علوی شامل خطابه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌های نهج‌البلاغه، فراز‌هایی از زیارت غدیریه و تبیین آیاتی از قرآن که در شأن امیرالمؤمنین (ع) است.

وی گفت: پیش‌بینی شده است این جشنواره چهار بخش داشته باشد شامل فراخوان از خوشنویسان درباره موضوعات جشنواره که یک بخش با حضور هنرمندان ملی برگزار می‌شود و ما به دنبال این هستیم اگر بتوانیم هماهنگی انجام دهیم خوشنویسان جبهه مقاومت همچون عراق، سوریه و یمن را دعوت کنیم و «مشق مقاومت» در ایام غدیر داشته باشیم.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در قزوین در ادامه بیان کرد: ۲ سال گذشته هم این جشنواره به میزبانی قزوین برگزار شد و اگر بتوانیم این جشنواره را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم همزمان با برگزاری در ایران، نمایشگاه آثار خوشنویسی و بداهه‌نویسی خوشنویسان در ایران و نجف رقم خواهد خورد.

وی افزود: ثبت‌نام در این جشنواره از طریق سایت انجمن خوشنویسان، سایت بنیاد بین‌المللی غدیر، نامه‌نگاری با استان‌ها توسط دبیرخانه جشنواره انجام شده است و اختتامیه این جشنواره با حضور خوشنویسان و شخصیت‌های استانی و کشور و مردم علاقه‌مند به هنر و غدیر در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود و به ۱۰ نفر برتر جوایز نقدی بیش از ۱۰ میلیون تومان تقدیم خواهد شد.

برگزاری جشنواره کتابخوانی غدیر با هدف آگاهی نسل جوان با آموزه‌های علوی

حق‌شناس درباره جشنواره ملی کتابخوانی غدیر نیز تصریح کرد: جشنواره ملی کتابخوانی غدیر با محوریت قزوین با هدف گسترش معرفت و آگاهی نسل جوان نسبت به آموزه‌های علوی، آشنایی با ولایت، امامت و فضایل حضرت امیر (ع) و فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری این جشنواره پای کار آمده‌اند و حمایت‌کننده اصلی معمولاً شهرداری‌ها هستند، برای جشنواره کتابخوانی ملی غدیر سه کتاب پیشنهاد شده و منتظر نظر قطعی دبیرخانه هستیم. این جشنواره ملی در تمامی استان‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود و به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان هم جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در قزوین بیان کرد: پس از اعلام عمومی جشنواره ملی کتابخوانی غدیر علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی فایل کتاب را مطالعه کنند و در همان سایت به سؤالات جشنواره پاسخ می‌دهند و با پاسخگویی به سؤالات در جشنواره ثبت نام خواهند شد، اختتامیه این جشنواره نیز در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

حق‌شناس در پایان گفت: استاد احمد پیله‌چی و دکتر سلیمانی به ترتیب به عنوان رئیس جشنواره ملی خوشنویسی غدیر و جشنواره ملی کتابخوانی غدیر منصوب شده‌اند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار