فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: پلیس امنیت اقتصادی یک پلیس نوپا در سراسر کشور است که امسال در استان قزوین توانسته ۴۵۶ فقره قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد تومان را کشف و ضبط است. ۲۷ مورد اخلال در نظام اقتصادی و احتکار نیز مجموعا به ارزش حدود ۲ هزار و نهصد میلیارد تومان کشف و در این راستا ۳۹ نفر دستگیر شده اند.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 04 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمت گذار گرامی داشته خواهد شد.



وی افزود: در جوامع توسعه یافته بخش زیادی از پیشرفت آن هت برآمده از همیاری جامعه و نهاد‌های اجتماعی با قانون است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه قانون گریزی پیامد‌های بسیاری برای جامعه دارد، افزود: نیروی انتظامی استان قزوین ۵۱ شهید را در مسیر برقراری امنیت و مقابله با اشرار مسلح تقدیم انقلاب و کشور است و امروز نیز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و وظیفه‌ای که نسبت به مردم دارد تمام توان خود را جهت برقراری عدالت، تامین امنیت و آرامش و آسایش به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

سردار ابراهیمی از اجرای ۴۰ برنامه منصوب و ۱۵۰ پروژه در هفته نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد: دیدار و تکریم خانواده شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری، دیدار با نماینده، ولی فقیه و برگزاری مراسم صبحگاه مشترک با نیرو‌های مسلح استان و ... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند.

وی در ادامه به اقدامات پلیس راهور طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷ میلیون و ۴۷۷ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است که در این زمینه با افزایش ۸/۷ درصدی رو به رو هستیم. در بحث تصادفات جاده‌ای نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته ایم، اما تصادفات منجر به فوت ۱۸/۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: طی این مدت تصادفات جرحی و خسارتی در مجموع کاهش ۲۳/۴ درصدی نسبت به ارقام سال گذشته داشته است.

سردار ابراهیمی اذعان کرد: یکی از راهکار‌های کاهش تصادفات اعمال قانون می‌باشد که در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۱۹۸ دستگاه خودرو به علت حادثه ساز بودن توقیف شده اند و ۸/۴ درصد افزایش اعمال قانون را شاهد بوده ایم.

وی به مهمترین دلایل تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: ۵۹ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، ۱۳ درصد تخطی از سرعت و ۷ درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی رخ داده است. همچنین ۵۳۹۹۴۴ فقره تخلف رانندگی به ثبت رسیده که در این بخش شاهد افزایش ۷۹ درصدی آمار هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری پلیس فتا ۹۴/۵ درصد جرائم صورت گرفته را کشف و جهت برخورد و تشکیل پرونده به تحویل مقام قضائی داده است. همچنین ۸۰۶۷ مورد سایت و صفحات مجازی مجرمانه مرتبط با پخش دارو‌های تقلبی، مشروبات الکلی و جعل و. شناسایی و متخلفین دستگیر شده اند.

سردار ابراهیمی اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی یک پلیس نوپا در سراسر کشور است که امسال در استان قزوین توانسته ۴۵۶ فقره قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد تومان را کشف و ضبط است. ۲۷ مورد اخلال در نظام اقتصادی و احتکار نیز مجموعا به ارزش حدود ۲ هزار و نهصد میلیارد تومان کشف و در این راستا ۳۹ نفر دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی استان ۳۲ باند سرقت که مهمترین آن‌ها شامل ۱۲ باند سارقان خودرو و لوازم با انجام ۲۵۶سرقت و ۷ باند سارقین منزل را امسال منهدم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین همچنین عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۶ فقره قتل گزارش شده است که از این تعداد ۱۴ نفر دستگیر و به زودی نیز دو نفر باقی مانده به دام پلیس خواهند بود. گفتنی است قزوین و تاکستان بیشترین آمار قتل را در بین شهرستان‌های استان دارند.

سردار ابراهیمی افزود: در بحث نظارت بر اماکن و اصناف، در این مدت ۹۸۵۳ بازدید صورت گرفته است و ۴۸۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته اند.

وی در ادامه به بحث مقابله با مخلین امنیت اشاره کرد و گفت: در این بخش ۵۱ نفر از اراذل و اوباش دستگر شده اند که در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد جدی صورت گرفته است تا دیگر شاهد قدرت نمایی آن‌ها نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین از کشف ۲ تن مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در این استان خبر داد و اذعان کرد: طی این مدت ۳۵ هزار عدد قرص روانگردان نیز کشف شده و در این راستا ۱۸۷۹ نفر و ۳ باند قاچاقچی متلاشی شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: در شش ماه ابتدایی امسال ۲۰۵۹ تماس با سامانه ۱۹۷ به ثبت رسیده است و همچنین بیش از ۴٠٠ هزار تماس را هم استانی‌ها با مرکز فوریت پلیس ۱۱۰ داشته اند که حدود ۱۴۷ هزار مورد از آن‌ها به عملیات منجر شده است.

وی ادامه داد: در خصوص پیشگیری از اعتیاد، عفاف و حجاب، فضای مجازی و جرائم اینترنتی بیش از ۳۲۰۰ عنوان مطلب آموزشی تهیه شده است که حدود ۶۵۳۴ نفر از این خدمات و مرکز مشاوره و مددیاری استفاه کرده اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: استان قزوین در طرح ناظران ۱ و ۲و ۳ و ۴ اقدامات زیادی را انجام داده است که با همکاری مردم و دستگاه‌های دولتی، در این بخش جزو استان‌های برتر به شمار می‌رود.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار