دبیر اتاق اصناف استان قزوین گفت:‌ پروانه کسب در سامانه نوین اصناف باید با هماهنگی اتحادیه و اتاق اصناف برای متقاضی صادر شود تا کسب و کارها بر اساس قانون فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 01 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از ایرنا، حمیدرضا پازوکی با بیان مطلب تصریح کرد: سامانه اتاق اصناف به تازگی چند مورد پروانه کسب در استان قزوین صادر کرده که این موارد بدون هماهنگی و اطلاع اتاق بوده و ادامه این روند می‌تواند بعد‌ها مشکل ساز شود.

وی اضافه کرد: خرده فروشی طلای دسته دوم و نجاری در طبقه اول یک واحد مسکونی از مواردی است که پروانه کسب با نام اتاق اصناف ثبت شده، اما اتاق اصناف از آن بی اطلاع بوده و هیچ گونه بازدید، صلاحیت فردی و تخصص شخص متقاضی بررسی نشده است.

پازوکی به مشکلات سامانه نوین اصناف اشاره کرد و گفت: اگرچه سامانه نوین اصناف روند صدور پروانه کسب را تسهیل کرده و مدت زمان آن را از ۱۰۵ روز به میزان قابل توجهی کاهش داده است، اما بیشتر فرآیند‌ها را غیرحضوری کرده و افراد سودجو و فرصت طلب می‌توانند از این موضوع سوء استفاده کنند.

این عضو اتاق اصناف استان قزوین ادامه داد: اتحادیه فرصت دارد پس از ثبت تقاضای اشخاص ظرف مدت ۴۸ ساعت درخواست‌ها را رد یا قبول کند، افراد سودجو می‌توانند در روز‌های منتهی به تعطیلات چند روزه درخواست خودشان را ثبت کرده و پس از سپری شدن روز‌های غیر اداری پروانه خودشان را دریافت کنند.

پازوکی با بیان اینکه صدور پروانه کسب برای افراد فاقد صلاحیت جرم تلقی می‌شود، گفت: قبلا در ۳۹ رسته اداره اماکن برای صدور پروانه کسب از واحد صنفی بازدید می‌کرد، اما اکنون در سامانه نوین اصناف همه صنف‌ها با تایید اماکن پروانه می‌گیرند که به طولانی شدن روند بررسی و ازدحام تقاضا نزد پلیس و اصناف منجر شده است.

دبیر اتاق اصناف استان قزوین خاطرنشان کرد: ایرادات فنی در سامانه نوین اصناف امروز به یکی از مشکلات اصلی این حوزه تبدیل شده که باید با تدابیر لازم و تمهیدات قبلی معایب و کاستی‌های آن را رفع نمود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار