مدیر کل میراث فرهنگی يزد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان يزد تاكيد كرد: حفاظت از بناهای تاریخی و صنایع دستی، حفاظت از سرمایه‌هایی است که دراختیار ماست و این سرمایه‌ها مانند چاه‌هاي نفت حائز اهمیت هستند و بايد برای نسلهای آینده حفظ شوند.
کد خبر: ۶۵۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 02 September 2018

«سیدمصطفی فاطمی» در مراسم افتتاح مجموعه گردشگری برج کبوترخانه میبد با اشاره به این که شهرستان میبد در حوزه میراث فرهنگی متمایز از دیگر شهرستان‌های استان است، گفت: میبد از نظر تنوع در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به لحاظ آثار و ابنیه‌های تاریخی متعدد با ديگر شهرستان‌ها متفاوت است.

وی افزود: شهرستان میبد به لحاظ دارا بودن آثار متنوع تاریخی و فرهنگی از رده پیش از اسلام تا بعد از اسلام، یک شهرستان منحصربفرد است و به لحاظ داشتن صنایع دستی نيز حتي جايگاه مطلوبي دارد.

فاطمی عنوان كرد: شهرستان میبد در حوزه گردشکری هر چند که اقدامات مطلوبي در آن صورت نگرفته ودر این حوزه کم‌کاری بسیاری رخ داده است اما یک شهرستان رشد یافته است .

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصلی‌ترین هدف این حوزه را حفاظت از سرمایه‌های در اختیار دانست و بیان کرد: حفاظت از بناهای تاریخی و صنایع دستی، حفاظت از سرمایه‌هایی است که دراختیار ماست و این سرمایه‌ها مانند چاه‌هاي نفت حائز اهمیت هستند و بايد برای نسلهای آینده حفظ شوند.

وی ایجاد برج کبوترخانه به عنوان یک مجموعه گردشگری را یک کار ارزشمند خواند و اظهار كرد: اين مجموعه با بکارگیری سازه‌هایی از چوب هماهنگ با بنا در این مجموعه از نظر تنوع یکی از شاخص‌ترین و بهترین مجموعه‌هاي پذیرایی در شهرستان میبد است که نباید به یک پاتوق محلی تبدیل شود بلکه بايد به عنوان یک مجموعه گردشگری ارزشمند که هویت و اصالت مردمان این دیار است، حفظ گردد .

فاطمی یکی از امتیازات این مجموعه گردشگری همجوار بودن با فرمانداری شهرستان عنوان كرد و گفت: قرار گرفتن این مکان در کنار فرمانداری شهرستان و مجموعه مدیریت سیاسی و حکومتی شهرستان از مزيت‌هاي اين مجموعه است و لازم است در حفظ این مکان و جایگاه تاریخی تلاش شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار