معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به کاهش آلودگی هوا گفت: تا پیش از دولت سیزدهم هیچ آماری از وضعیت آلودگی هوای اشکذر وجود نداشت.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ 06 April 2024

محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست خبری خبرنگاران شهرستان اشکذر با استاندار و مدیران استان یزد در ارتباط با مباحث زیست محیطی اظهار داشت: دولت سیزدهم در این بحث مظلوم واقع شده چرا که علم مباحث زیست محیطی را به جدیت و شفافیت مطرح کرده مورد انتقاد قرار می‌گیرد و تنها یکی از کارهایی که در اشکذر صورت گرفت این است که قبل از این دولت شهرستان اشکذر به دلیل نبود پایش نمی‌توانست مورد مطالبه مردم قرار گیرد و همیشه بدون آمار و اطلاعات شهرستان پاک معرفی می‌شد ولی در این دولت با دستگاه‌ی که در ماه‌های ابتدایی دولت در شهرستان اشکذر مستقر شد، وضعیت آلودگی این هوا به صورت دقیق مشخص شده است.

وی افزود: اینکه امروز مشخص می‌شود وضعیت شهرستان چگونه است به معنای این نیست که در دو سال اخیر شهرستان آلوده شده بلکه اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گرفته و امکان مطالبه‌گری برای شهروندان اشکذر به وجود آمده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: الان با استقرار دوربین‌های محسوس محیط زیست مشخص شده که وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان کاهش پیدا کرده با صنایع آلاینده برخوردهایی صورت گرفته و صنایع زیادی هم سیستم‌های خود را برای کاهش آلایندگی اصلاح کردند.

ابوالحسینی در ارتباط با پروژه‌های مهم شهرستان اشکذر گفت: بحث بیماریستان اشکذر موضوع بسیار طولانی مدتی است و خیر هزینه خوبی در آن انجام داد و در اواخر دولت گذشته کار آن تقریبا متوقف شد اما از ابتدای این دولت اقداماتی در دست کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ساختمان این بیمارستان به صورت کامل تکمیل شده و بحث خرید تجهیزات هم در دست کار قرار گرفته تا بتوانیم با تکمیل این بیمارستان و بهره‌برداری از آن کام مردم شهرستان را شاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: 350 میلیارد تومان اعتبار به نرخ‌های سال‌های مختلف در این بیمارستان هزینه شده که 120 میلیارد تومان آن کمک خیری بوده که از 230 میلیارد تومان باقی مانده آن در این دولت سه مورد اعتبار شامل 50 میلیارد تومان، 51 میلیارد تومان و 67 میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کرد و هزینه شد.

ابوالحسینی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر این شهرستان کنارگذر زارچ اشکذر است که از 30 میلیارد تومان اعتبار سفر دور اول 19 میلیارد تومان و از 200 میلیارد تومان اعتبار ایمیدرو 60 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار