مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه این دولت از صدور مجوز‌های جدید در دره انجیر ممانعت کرده گفت: مجوز‌های واگذاری دی 19 به صورت کامل در دولت قبل صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳ 09 April 2024

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، سیدرضا نورانیان مدیرکل محیط زیست یزد در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان ، اظهار داشت: مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در مجموعه حدود 11 درصد از کل کشور و در استان یزد هم تقریبا به همین میزان است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که این مناطق حفظ شوند که بخشی از طبیعت را برای نسل آینده به صورت دست نخورده نگاه داریم و رسالت ما در این حوزه و با توجه به توسعه‌ای که در جوامع هست خیلی سخت است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در خصوص دره انجیر با بیان اینکه این منطقه به عنوان پناهگاه حیات وحش از سال 80 ارتقا یافته گفت: از بد حادثه این پناهگاه محل ذخیره منابع معدنی ارزشمندی است و از لحاظ زیست محیطی هم بسیار ارزشمند و محل زندگی حیوانات و گونه‌های بسیار حساس هم است.

نورانیان خاطرنشان کرد: هر گونه واگذاری معدن در مناطق محیط زیست ممنوعیت دارد به غیر از مواردی که در کشور و توسط شورای عالی محیط زیست کشور تصویب می‌شود که مراحل تصویب دی 19 هم در دولت قبل و دهه 90 مجوز خود را دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه دره انجیر حدود 200 هزار هکتار و مساحت دی 19 چهار هزار هکتار است البته مسلما محدوده اثرگذاری این معدن بیش از این چهار هزار هکتار خواهد بود و با توجه به اینکه در دولت قبل مجوز آن صادر شده و الان در حال کار هستند امکان توقف آن نیست ولی ما تلاش داریم که تبعات آن را تا حد امکان کاهش دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان یزد بیان کرد: در خواست‌هایی پس از آن هم برای دره انجیر داشتیم که در سطح استان مطرح شده اما با دفاع محیط زیست و تاکید استاندار یزد مجوز و واگذاری متفرقه پس از آن انجام نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار