نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت روز ملی خلیج‌فارس و لزوم صیانت از این هویت تاریخی، گفت: نام‌گذاری خلیج‌فارس با عناوین دیگر به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.
کد خبر: ۵۹۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 30 April 2018

محمد صالح جوکار ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس، گفت: پیشینه و سوابق تاریخی هر کشور و ملتی بخش مهمی از هویت آن کشور و ملت را تشکیل می‌دهد؛ لذا شکل‌گیری تمدن‌ها نقش بسیار مهمی در رابطه با سوابق تاریخی ملت‌ها و جوامع دارد؛ به‌گونه‌ای که امروزه شاهد این هستیم که تمدن ایرانی اسلامی نقش برجسته‌ای را در سطح منطقه و بین‌الملل ایفا می‌کند.

وی افزود: همان‌گونه که زبان فارسی به‌عنوان هویت‌ساز برای جامعه ایرانی قلمداد می‌شود، هرگونه نام‌گذاری بر مناطق استراتژیک منطقه هم نشان از فراگیری آن فرهنگ و قدمت تاریخی آن ملت در سطح منطقه است و این نشان از هویت یک ملتی است که نقش برتری را در سطح منطقه دارد.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نام‌گذاری خلیج‌فارس که از ابتدا بوده و تاکنون این نام قد علم کرده و در آینده نیز پابرجاست، اظهار داشت: امروزه خلیج همیشه فارس نشان از اقتدار و عزت مردم و ملت ایران دارد؛ لذا کسانی که سعی دارند خلیج‌فارس را خلیج عربی بنامند، این افراد به دنبال ایجاد هویت برای خویش هستند.

جوکار بیان داشت: افرادی که به دنبال تغییر نام خلیج‌فارس هستند و در این راستا از طریق فرصت‌هایی که در اختیار دارند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، افرادی هستند که نسبت به گذشته خود، بی‌عنوانی و بی‌نامی خودشان احساس حقارت می‌کنند؛ لذا در این راستا در صدد هستند که هویت ملت‌های دیگر را به سرقت برده و از آن‌ها به نفع خودشان سوء استفاده کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نام‌گذاری خلیج‌فارس با عناوین دیگر به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، خاطرنشان کرد: نام‌گذاری خلیج‌فارس با عناوین دیگر هیچ‌گونه هویت و برتری برای این کشورها و ملت‌ها نخواهد داشت؛ چراکه این منطقه فقط و فقط متعلق به ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس، نامیست به قدمت بسیار طولانی و مسئله جعل نام خلیج‌فارس داستانیست به کوتاهی عمر کشورهای حاشیه دریای پارس، ابراز داشت: افرادی که به دنبال تغییر نام خلیج‌فارس هستند، فاقد هویت تاریخی بوده و به دنبال هویت برای خویش می‌گردند؛ لذا در این راستا بیشتر به دنبال این هستند که از طریق اعمال تطمیع کردن دیگران این نام‌گذاری را تغییر داده و به نام خود جعل کنند.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برند خلیج‌فارس به نام ملت ایران است، عنوان کرد: خلیج همیشه فارس است و هیچ‌کسی حق ندارد که در راستای جعل این نام و برند، خواستار این باشد که در راستای منافع خویش و هویت بخشی به خویش استفاده کند؛ لذا این‌ها بایستی توجه داشته باشند که آن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خویش را آن‌چنان بروز دهند تا بتوانند که چنین برندی را به نام خود در جهان ثبت کرده باشند.

جوکار با اشاره به اهمیت روز ملی خلیج‌فارس و لزوم صیانت از این هویت تاریخی، اضافه کرد: در این راستا ضروری است تا سازمان‌هایی که مرتبط با فرهنگ هستند، به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند؛ چراکه ضرورت دارد که از مفاهیم و برندهایی که متعلق به ملت ایران است، به‌خوبی دفاع شود و در راستای ترویج آن‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر وظیفه تک‌تک ما این است که هیچ‌گاه اجازه ندهیم عده‌ای کوته‌بین، نوکیسه و کسانی که هیچ‌گونه سابقه تاریخی ندارند؛ بخواهند در راستای تغییر نام خلیج‌فارس به خلیج عربی سوءاستفاده کنند و این‌گونه برندها را به نام خویش ثبت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار