معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسايي شش كانون آنفلونزاي فوق حاد پرندگان از ابتداي سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 07 April 2018

دکتر«محمدحسن لطفي» در نشست كارگروه سلامت و امنيت غذايي استانه با حضور معاون سياسي- امنيتي استاندار، فرمانداران و مسئولين دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته هم تعداد ١٢ كانون آنفلونزاي فوق حاد پرندگان كشف و مهار شد و عدم تكرار اين كانونها با مشاركت همه دستگاه‌هاي ذيربط استان از جمله اداره دامپزشكي و همراهي مردم استان ميسر شده است.

وي افزود: تاكنون هيچگونه آلودگي انساني از نوع جديد آنفلونزاي فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و علت اين امر، پيشگيري به موقع بوده و موارد شبه آنفلونزايي هم با مراقبت ويژه در بيمارستان‌هاي استان، منفي گزارش شده است.

دکتر«گویا»رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، گفت: از جمله دستاوردهاي دانشگاه علوم پزشكي يزد در خصوص بيماري آنفلونزا، شناسايي كانونهاي آنفلونزاي فوق حاد پرندگان و مهار آنها بوده است.

وی اظهار کرد: كليه كشورهاي منطقه خاورميانه درگير اين بيماري بودند و اقدامات متعددي به منظور مهار اين بيماري صورت گرفته و چنانچه اين اقدامات هدفمند و علمي بوده باشند شاهد فروكش كردن آن در منطقه خواهيم بود.

این مقام مسئول در پایان مهمترين و اثربخش ترين راه پيشگيري و مهار اين بيماري را مشاركت و همكاري كليه دستگاه‌هاي ذيربط و همچنين مردم برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار