کد خبر: ۳۹۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 14 March 2017
به گزارش تابناک یزد،رقابت‌هاي كشوري كورس اسب‌دواني بهاره يزد همزمان با آغاز سال جديد و به مدت شش هفته متوالي برگزار مي‌شود.

«احمد زارع‌ پور اشکذری» رييس هيات سواركاري استان يزد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا – منطقه يزد، در اين باره گفت: اين رقابت‌ها امسال از هيجدهم فروردين‌ماه آغاز و به مدت شش هفته هر جمعه در محل مجموعه سواركاري صفاييه شهر يزد دنبال خواهد شد.

وي با اشاره به حضور 120 تا 130 راس اسب در اين رقابت‌ها در سال‌هاي گذشته، پيش‌بيني كرد امسال بالغ بر 200 راس در اين رقابت‌ها باهم رقابت كنند.

زارع‌پور با اشاره به جايگاه استان يزد در پرورش اسب اصيل عرب، اظهار كرد: رقابت‌هاي اسب‌دواني هر ساله در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود ولي استان يزد در برگزاري مسابقات اسب عرب از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و بيشترين شركت‌كننده را در اين شاخه دارد.

وي در اين باره خاطرنشان كرد: استان يزد بيش از پنج هزار راس اسب عرب از مجموع شش هزار و 800 راس اسب عرب كشور را در خود جاي داده است و اين در حالي است كه بالغ بر 270 باشگاه و مركز پرورش اسب از مجموع 500 باشگاه كشور يعني نيمي از اين باشگاه‌هاي كشور نيز در اين استان قرار دارند.

وي اذعان كرد: البته رسيدن به چنين جايگاهي مرهون تلاش‌هاي بي‌وقفه بخش خصوصي و عوامل اجرايي سواركاري و صنعت اسب استان يزد است كه جاي قدردداني دارد.

رييس هيات سواركاري استان در پايان نيز با اشاره به برگزاري كورس اسب‌دواني كشوري پاييزه يزد، يادآور شد: هر ساله 12 هفته مسابقات سواركاري در استان برگزار مي‌شد ولي در سال آينده شاهد برگزاري اين رقابت‌ها در 15 هفته خواهيم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار