مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد از افتتاح 70 طرح حوزه توزيع برق استان به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ 08 February 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمدرضا صحتي" امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار كرد: اين طرح‏‏ها در چهار محور برق‎‎رساني مسكن مهر شهري، توسعه و ايجاد شبكه، ‌اصلاح و بهينه‎‌‎سازي شبكه‎‎هاي برق و ‌تامين روشنايي مناطق شهری و روستایی است كه با اعتباري بالغ بر 208 ميليارد و 609 ميليون ریال اجرا شده است.

وي با مقايسه شاخص‎‎هاي كنوني انرژي استان با سال 1357، تصريح كرد: طول شبكه فشار متوسط و ضعيف استان از يكهزار و 220 كيلومتر در سال 1357 در حال حاضر به قريب 17 هزار كيلومتر رسيده و تعداد روستاهاي برق دار استان نيز از 52 روستا به 916 روستاي برخودار از برق افزايش يافته است.

وي همچنين از رشد دو هزار و 286 درصدي پيك مصرف استان در اين مدت خبر داد و گفت: در حالي كه پيك بار استان در سال 57 معادل 45 مگاوات بوده، اين رقم در حال حاضر به يكهزار و 74 مگاوات افزايش يافته است.

صحتي تعداد مشتركين برق استان تا پايان دي ماه سال جاري را 572 هزار و 903 مشترك اعلام كرد و گفت: كمترين رشد شاخص‏‏هاي انرژي در استان مربوط به تعداد مشتركان با رشد 728 درصد بوده كه با وجود رشد قابل توجه ساير شاخص‏‏ها، اين امر بيانگر توسعه خدمات و زيرساخت‎‎هاي برق استان در اين مدت است.

سهم 70 درصدي بخش توليد استان از مصرف برق

مدير عامل توزيع برق استان در ادامه با اشاره به درصد فروش انرژي در استان اظهار كرد: در حال حاضر 50 درصد از برق استان در حوزه صنعتي، 22 درصد خانگي، 18 درصد كشاورزي، 5 درصد عمومي و 5 درصد خانگي است كه مصرف قريب 70 درصد برق استان در امر توليد جاي خرسندي دارد.

وي همچنين با اشاره به برق دار بودن 96.2 درصد چاه‎‎هاي كشاورزي استان، افزود: در حال حاضر 99.62 درصد روستاهاي استان نيز از نعمت برق بهره‏‏مند هستند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه استراتژيك توزيع برق استان، چشم انداز اين شركت براي افق 1404 را تكيه بر سرمايه انساني به عنوان با ارزشترين داريي سازمان و شركتي پيشتاز در زمينه رضايتمندي مشتركان در بين شركت‎‎هاي توزيع بر كشور ذكر كرد و گفت: برطبق چشم‏‏انداز شركت تحقق 20 دقيقه عدم استمرار انرژي در سال براي هر مشترك، عدم مراجعه حضوري مشتركان به منظور دريافت خدمات و دو درصد بهبود سالانه رضايت مشتركان و 5 درصد كاهش تلفات انرژي مد نظر است.

سرانه 120 دقيقه‏‏ اي هر مشترك از خاموشي

صحتي كاهش خاموشي‎‎هاي استان را يكي از برنامه‏‏هاي مورد نظر توزيع برق استان ذكر كرد و گفت: در حال حاضر خاموشي هر مشترك روزانه 0.6 دقيقه است كه در سال معادل 120 دقيقه است و استان در رده‏‏هاي اول و دوم كشور از اين نظر قرار دارد.

وي در اين رابطه با اشاره به سرويس و نگهداري شبكه به روش خط گرم با هدف كاهش خاموشي و قطعي برق و افزايش پايداري شبكه، تصريح كرد:  در اين روش بدون قطع برق مشتركين، شبكه ها اصلاح و سرويس مي‎‎شود كه در اين مورد با  945 مورد اقدام به صورت خط گرم در شش ماهه اول سال علاوه بر جلوگيري از اعمال 352 مگاوات ساعت خاموشي، 350 كيلومتر شبكه فشار متوسط  استان نيز شستشو شده است.

اين مسئول  درصد تلفات انرژي در استان را بسيار پايين و حدود 8.5 درصد اعلام كرد و گفت: اين ميزان در متوسط كشوري 14.8 درصد است.

وي در ادامه به اقدامات شاخص در حوزه بهره‎‎برداري اشاره كرد و گفت: در اين باره مدیران صنعت برق کشور با مقام عالی وزارت نیرو برای کاهش تلفات برق کشور ميثاق كرده‏‏اند.

صحتي از ديگر فعالیت‏‏های مرتبط با کاهش تلفات در راستای تحول مهندسی حرکت جهادی مواردي همچون مهندسی مجدد شبکه های توزیع، ارتقاء و بهبود لوازم اندازه گیری و مقابله با دستکاری کنتورها، ارتقای سنجش پذیری الکتریکی در شبکه،  ارتقای کیفیت تجهیزات شبکه های توزیع، توسعه استفاده از کابل خودنگهدار،  واگذاری انشعابات بصورت ولتاژ اولیه، حذف یا کاهش شبکه فشارضعیف و   نصب ترانس‏‏های کم ظرفیت و کم تلفات را برشمرد.

افزايش 130 درصدي معوقات مشتركان برق

مدير عامل توزيع برق استان  همچنين با اشاره به 88 درصد پرداخت قبوض به صورت غيرحضوري، از افزايش 130 درصد معوقات توزيع برق استان در سال جاري خبر داد و گفت: بدهي‏‏هاي مشتركان استان به اداره كل توزيع برق از رقم 23 ميليارد تومان در سال گذشته به 54 ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته كه شايد به دليل سياست مماشات و مردم‎‎داري شركت باشد.

وي 13 ميليارد تومان از اين معوقات را مربوط به بخش خانگي، 23 ميليارد تومان مربوط به صنايع، 8.5 ميليارد تومان در بخش تجاري، 6.5 ميليارد تومان  در بخش عمومي و سه ميليارد تومان نيز مربوط به حوزه كشاورزي ذكر كرد.

وي خاطرنشان كرد: شركت توزيع نيروي برق بر اساس رويكرد وزارت نيرو براي استفاده از انرژي‎‎هاي تجديدپذير، توسعه سامانه‏‏هاي فتوولتائيك در منازل، مراكز آموزشي و مساجد را گسترش داده است

اين مسئول افزود: در همين راستا وزارت نيرو از محل بند 69 قانون بودجه سال 1392 اعتباراتي را جهت نصب رايگان سامانه‎‎هاي فتوولتاييك براي مساجد،‌اماكن زيارتي و واحدهاي آموزشي و همچنين تامين يارانه ويژه مشتركين خانگي متقاضي نصب سامانه‎‎هاي فتو ولتاييك تخصيص داده است .

استقبال كم شهروندان از ثبت‏‏نام سيستم‏‏هاي فتوولتائيك

صحتي سهم استان در سال گذشته را اعتباري معادل 3.5 ميليارد تومان مشتمل بر تجهيز 52 واحد آموزشي، ‌مسجد و اماكن زيارتي به سامانه‏‏هاي 5 كيلو واتي متصل به شبكه و تجهيز منازل مسكوني 66 نفر از همشهريان با سامانه‏‏هاي 1.5 كيلو واتي ذكر كرد.

وي همچنين به اختصاص سهميه 300 كيلووات توليد اين انرژي نو در سال جاري به استان خبر داد و گفت: به تازگي اطلاعرساني براي ثبت نام از متقاضيان خانگي صورت گرفته ولي استقبال شاياني از سوي همشهريان صورت نگرفته است.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد توسعه برق روستايي از محل دريافت عوارض برق ، برون سپاري خدمات به دفاتر پيشخوان و راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيكي صورتحساب 1521 با هدف افزايش رضايت‎‎مندي مشتركين را از ديگر فعاليت‏‏هاي شاخص اين شركت برشمرد.

وي در ادامه نيز به تبديل شبكه‏‏هاي سيمي به كابل خودنگهدار  در استان اشاره كرد و گفت: تاكنون يكهزار و 232 كيلومتر از شبكه استان با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد تومان به كابل‏‏هاي خودنگهدار تجهيز شده‎‎اند و يكهزار و 773 كيلومتر ديگر نيز با اعتبار 27 ميليارد تومان در دست اجراست.

رضايتمندي 80 درصدي مشتركان از توزيع برق استان

صحتي از ديگر فعاليت‏‏ها و خدمات شركت توزيع نيروي برق استان يزد به مكانيزه كردن و اتوماسيون اطلاعات شبكه‏‏هاي توزيع با هدف دسترسي سريع به محل عيب در شبكه و رفع به موقع آن، مديريت وضعيت شبكه‎‎ها،  كاهش نرخ خاموشي و درنتيجه افزايش رضايت مردمي به 79.37 درصد اشاره كرد.

وي همچنين از طرح ابتكاري توليد تير كامپوزيت با قابليت تغيير ارتفاع براي اولين بار در كشور و اجراي آن در شهرستان يزد و زارچ، با هدف كاهش خاموشي هاي ناشي از شكستگي با قابليت مكانيكي بالا و امكان نصب مهار بادبند و استفاده موقت در مواقع بروز بحران، خبر داد.

صحتي در پايان با اشاره برخي از افتخارات شركت توزيع برق استان، توضيحاتي نيز در مورد اقدامات ديگر شركت شامل استقرار نظام جامع ارتباط با مشتریان(CRM)، راه‏‏اندازي سيستم متمركز اطلاع رساني و پرداخت الكترونيك قبوض از طريق تماس با تلفن 1521، واگذاري خدمات شركت به بيش از 80 دفاتر پيشخوان خدمات دولت، اقدامات متعدد در ترويج مديريت مصرف برق و نيز سنجش نظرات مشترکین  و دریافت‎‎کنندگان خدمات خاص از طریق ارسال پیامک نظرسنجی به صورت ماهیان و غيره اشاره كرد.

گفتني است؛ در پايان اين مراسم تعدادي از خبرنگاران از مركز ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان ديدن كردند و از خبرنگاران برتر اين حوزه تقدير شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار