کد خبر: ۳۴۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،ريیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان امامزادگان و بقاع متبرکه را جزء اماکن عمومی خواند و گفت: استفاده از اين اماكن حق تمام افراد اجتماع است و افراد معلول و سالمند نيز از این قاعده مستثنی نيستند.
حجت الاسلام "سید مهدی سیدی" در هفتمین جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان اردکان كه با حضور اعضاء در محل بقعه متبرکه سید هاشم شریف آباد اردکان برگزار شد، افزود: در مورد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه‌ای که دارای طرح جامع باشند، مشکلی در خصوص مناسب‌سازي براي معلولان و سالمندان وجود ندارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر این طرح در امامزاده سید هاشم ساغند و امام زاده ابراهیم رباط پشت بادام در حال اجراست و تمام موارد مناسب سازی و استاندارد سازی رعایت خواهد شد.

سیدی همچنين خاطر نشان کرد: در هر امامزاده‌ای که واحد عمران فعالیت كند، قطعاً موارد مناسب سازی رعایت می‌شود.

اين مسئول در پايان نيز پیشنهاد كرد كه یک تیم بازرسی متخصص در زمینه مناسب‌سازی محیط از زیارتگاه‌های بخش عقدا بازدید كند تا نسبت به اجرای موارد مناسب‌سازی این اماکن اقدام لازم صورت گیرد.

دکتر "اميدولي عضدزاده" دبیر ستاد مناسب‌سازی شهرستان نیز با ارائه گزارشي ضمن بیان اهمیت و ضرورت مناسب‌سازی، در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مناسب‌سازی شهرستان توضيحاتي ارائه كرد و خواستار ادامه پیگیری و اقدام مطلوب از طرف مسئولان در اين رابطه شد.

رئیس اداره بهزیستی اردکان  هدف ستاد مناسب‌سازی را مناسب‌سازی فضای شهری و اماکن عمومی برای ناتوانان و کم‌توانان و در ابعاد وسیع‌تر مناسب‌سازی فضای شهر برای تمامی اقشار جامعه دانست.

حجت الاسلام "کوثری" مسئول واحد فرهنگی اداره اوقاف نیز با بیان روایات و مطالبی در خصوص گرامیداشت مقام سالمندان و معلولین در قرآن و نهج البلاغه بر اهمیت موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی به ویژه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه تاکید كرد.

وي گزارشی کامل از اقدامات یک ساله انجام شده در خصوص رعایت موارد مناسب سازی در امامزاده ها و بقاع  متبرکه ارائه كرد و افزود: شخص معلول و سالمند نباید به علت معلولیت یا سالمندی از حضور در اماکن مذهبی محروم شود.

كوثري خاطر نشان کرد: واحد فرهنگی اداره اوقاف آماده هر گونه همکاری جهت انجام موارد مناسب سازی با اداره بهزیستی شهرستان و دیگر دستگاه های مربوطه می باشد.

"شهرام گل" عضو شورای اسلامی شهر اردکان و عضو هیات امنا بقعه متبرکه حوض عباس اردکان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بقعه متبرکه حوض عباس در خصوص مناسب‌سازی و همچنین اقدامات مناسبی که از طرف شورای شهر اردکان در این زمینه انجام شده بیان كرد.

در پایان جلسه ضمن تقدیر از متولیان و اعضای هیات امنای امامزاده ها و بقاع متبرکه که در جلسه توجیهی آموزشی آشنایی با مفاهیم و ضرورت های مناسب سازی محیط‌های عمومی و فضاهای شهری ویژه معلولان، جانبازان و سالمندان شرکت کرده بودند، به آنها گواهی آموزشی اعطا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار