آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار مردمی با یزدی ها:
کد خبر: ۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، آیت الله نوری همدانی در دیدار عمومی با مردم دارالعباده یزد که جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امازاده سید جعفر(ع) برگزار شد با اشاره به وجود 144 عالم و روحانی مجاهد و 4000 شهید از این خطه گفت: یزد شهر علم و عالم‌پرور است که این خود نشان از دیانت و ولایتمداری مردم یزد است.

وی با بیان این مطلب که ” ما افتخار داریم که ولایت امیرالمومنین حضرت علی(ع) را داریم و این سرمایه ای عظیم برای ماست” افزود: رسول مکرم اسلام، حضرت علی (ع) را تجسم همه شخصیت‌ها و انبیاء دانسته اند و اکنون بیان ما برای اظهار مناقب آن حضرت ناتوان است.

وی در ادامه با اشاره به ارکان و سیر تکامل ولایت از جمله ولای محبت، ولای هدایت، ولای حکومت و ولای تکوینی افزودند: تنها کسی که در بین ابنای بشر یک حکومت عادلانه برپا کرده است، حضرت علی (ع) بوده و آن حضرت بر اثر همین عدالت به شهادت رسیدند و خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی ما نیز از همین نشأت گرفته است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) که غم و غصه تمام مسلمین را در دل داشت، این فریاد را برآورد که بنیان ظلم و ستم باید از کشور برکنده شود و به همین دلیل نیز انقلاب اسلامی ایران ماندگار شد در حالی که پادشاهان و درباریان با وجود آن همه قصر و تشکیلات مشروعت خود را از دست دادند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: امروز نیز انقلاب اسلامی ما با وجود آیت‌الله خامنه‌ای مشروعیت پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مقدرات فرهنگی، سیاسی، نظامی و … به حکومت بر می‌گردد و به خاطر لطف خداوند متعال، یک نظام ولایی در کشور ما حاکم شده و مقدرات آن بر اساس شرع مقدس اسلام است.

مرجع عالیقدر شیعیان جهان با اشاره به اهمیت ولایت فقیه تصریح کرد: نخستین محتوای این نظام، ولایت فقیه است که به جای سلاطین، خدا آنها را برای ما قرار داد و نظام اسلامی ما نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است به نحوی که خودباختگی مردم ایران نسبت به شرق و غرب را از بین برد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: امام خمینی (ره) نقاب از چهره شرق و غرب کنار زد و نام مستکبر بر آنها گذاشت و چهره واقعی آنها را به ما شناساند.

وی یادآور شد: اعتماد به نفس و خودباوری که امام راحل به مردم ایران اسلامی عطا کرد منجر به شجاعت آنان شد و امروز می‌بینیم که به مدد همین ویژگی‌ها، هر روز در علوم مختلف پیشرفت‌های خوبی می‌کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام راحل این درس بزرگ را به مردم یاد داد و مردم از همان ابتدا با شجاعت وارد میدان شدند و دفاع آنها از کشور در طول هشت سال در مقابل ۳۵ کشور دنیا، نشان از شجاعت آنها دارد.

وی در پایان عالی‌ترین برکت انقلاب اسلامی را مهر و محبت مردم نسبت به رهبری عنوان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار