مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری جشنواره گروه‌های سرود «ترنم بسیج» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از برگزاری جشنواره گروه‌های سرود «ترنم بسیج» در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: با نگاهی به سرودهای ساخته شده پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌توان گفت، این سرودها نورانی، راهگشا و خیره‌کننده بودند و اگر بگوییم که سرودهایی چون بهاران خجسته باد، بهمن خونین جاویدان در دوران پرتلاطم انقلاب و نوحه‌های «ممد نبودی»، «ای لشکر صاحب زمان»، «شهید»، «خلبانان» و ده‌ها اثر دیگر که با تاریخ هنر و انقلاب ما عجین شده‌اند، امضای آهنگین دوران خونین و حماسی دفاع مقدس بوده، گزاف نگفته‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و پرچم‌دار جبهه فرهنگی انقلاب در دیدار با شاعران که فرمودند، (سرود) یک نوعی از شعر بسیار پرتأثیر بوده و تکرار معارف و گسترش دادن معارفی است که ما احتیاج به گسترش آن‌ را داریم و سرود این کار را کرده و سریع نیز اثر می‌گذارد.

مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: یکی از خصوصیات سرود این است که در جامعه فرهنگ‌سازی می‌کند و سطح هم نمی‌شناسد، یعنی از سطوح بالای معرفتی، علمی و مانند این‌ها تا سطوح عامه مردم همه را با سرعت فرامی‌گیرد.

کشاورز تصریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نظر دارد با کمک و همراهی بسیجیان هنرمند پایگاه‌ها که هیچ‌گاه سر از پیمان خود برنداشته و همچنان بر سر عهد و پیمانی که بسته‌اند، هستند در این حرکت عظیم و ماندگار سهمی اندک داشته باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در همین راستا جشنواره ترنم بسیج چهار هدف عمده را در نظر دارد که از جمله این اهداف شناسایی استعدادهای جدید، جوان، خلاق، متعهد، برنامه‌ریزی برای رشد آن‌ها، گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود، موسیقی، ترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها، ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت گروه‌های سرود بسیج و کمک به فرآیند تولیدات هنری است.

مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: 9 موضوع برای جشنواره ترنم بسیج در نظر گرفته شده که از جمله آن ولایت‌ فقیه، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی، استکبارستیزی، انقلابی‌گری، سبک‌زندگی ایرانی، اسلامی و ائمه اطهار، دفاع‌ مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و نفوذ و وحدت است.

کشاورز تصریح کرد: جشنواره ترنم بسیج در دو بخش گروه‌های سرود پایگاه‌های بسیج و خوانندگان متعهد انقلابی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهم شهریور ماه سال جاری است.

وی عنوان کرد: زمان برگزاری جشنواره ترنم بسیج نیمه دوم شهریورماه سال جاری است که بر اساس رأی هیأت داوران به برگزیدگان اول تا سوم در هر بخش جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه سپاه صاحب‌الامر(عج) این استان، ساختمان شهید الهیاری، طبقه دوم، دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ارسال کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09128820446 و 02832122121 تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار