فرماندار ابرکوه گفت: تداوم خشکسالی، افت آب های زیرزمینی و هجوم آب شور از سمت کفه ابرکوه به سمت سفره آب زیرزمینی، بحران آبی این شهرستان را دو چندان کرده است .
کد خبر: ۲۷۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 03 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی اظهار کرد: با تداوم این مسئله آینده کشاورزی ابرکوه با فاجعه ای غیرقابل جبران روبرو است و اشتغال نیمی از مردم این شهرستان را خشکسالی تهدید می کند.
وی افزود: خشکسالی و کمبود نزولات جوی در سال های گذشته باعث کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی شده است.
رسولی ادامه داد: با تجهیز تمام 38 حلقه چاه کشاورزی دشت چاهگیر از توابع بخش بهمن ابرکوه به کنتورهای هوشمند 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
نمایند عالی دولت در ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار خشکسالی های 15 سال اخیر و کاهش شدید منابع آبی باید با اقداماتی مانند تغییر الگوی کشت محصولات کم آبخواه و تجهیز چاه های کشاورزی به کنتر هوشمند برای مدیریت بهتر بحران کم آبی مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ابرکوه یادآورشد: از مجموع 650 حلقه چاه ابرکوه تاکنون برای بیش از 500 چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است.
وی بابیان اینکه بیش از 460 حلقه چاه کشاورزی این شهرستان نیز به کنتور هوشمند تجهیز شده، افزود: از کشاورزان درخواست می شود با همکاری با اداره منابع آب ابرکوه در اجرای این طرح همکاری کنند.
رسولی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ابرکوه، با هدف کاهش و جلوگیری از هدر رفت آب، شارژ و راه اندازی کنتورهای هوشمند در سال جاری آغاز شده است.
کشت محصولات کشاورزی در 17هزار هکتار از اراضی شهرستان ابرکوه توسط شش هزار بهره بردار انجام می شود.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار