مدیر جهاد کشاورزی مهریز:
مدیر جهاد کشاورزی مهریز از آغاز برداشت گل بید مشک ( گلبیز ) در این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۲۰۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 22 March 2016
به گزارش تابناک یزد، کامیار رسولی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هکتار از باغهای بخش مرکزی در دهستان میانکوه و بخصوص روستای منشاد و حومه شهر به این گل اختصاص دارد .
وی اضافه کرد: کار برداشت گل بید مشک همه ساله از فصل بهار آغاز می شود و تا نیمه این فصل ادامه دارد و حدود 150 نفر از کشاورزان این مناطق به چیدن این گل مشغول هستند .
مدیر جهاد کشاورزی مهریز خاطرنشان کرد: همه سال در این شهرستان حدود 6 تن گل بیدمشک برداشت می شود که از هر کیلو گل چهار لیتر عرق بیدمشک در کارگاه های عرقیجات منشاد استحصال و روانه بازار می شود.
رسولی افزود: علاوه بر اینکه کشاورزان منشاد گل بیدمشک را برای تهیه عرق به کارگاه های عرقگیری ارسال می کنند کشاورزان شهرستان های ساوه، شیراز، ارومیه، مهریز، تفت و روستاهای اطراف گل بیدمشک خود را برای تهیه عرق به منشاد حمل می کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مهریز سه کارگاه عرق گیری کار تهیه عرق بیدمشک را در روستای ییلاقی منشاد انجام می دهند و عرق بیدمشک را به استان یزد و استان های همجوار ارسال می کنند.
رسولی اظهار کرد: جهاد کشاورزی مهریز برای کمک به کشاورزان در زمینه افزایش کاشت گل بیدمشک و ارتقای کارگاه های عرقگیری و گلاب گیری اقدامات لازم را انجام می دهد.
وی از فعالیت کشاورزان در بخش مرکزی مهریز برای برداشت گل بیز و تلاش برای گلابیگری در این شهرستان تشکر کرد .
مهریز با 50 هزار نفر در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و روستای منشاد به دو هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری این شهر واقع شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار