مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد اعلام کرد: نخستین همایش ملی ' نقش شرکت های تعاونی دهیاری در سرمایه گذاری ، ایجاد و توسعه روستایی' از روز شنبه به مدت دو روز در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۷۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 29 January 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی  گفت: در این همایش 200 نفر از مدیران عامل شرکت های تعاونی دهیاری های کشور حضور می یابند.
وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری دفتر امور دهیاری های استان و شرکت تعاونی هلدینگ دهیاری های این استان برگزار می شود ، افزود: به دلیل اهمیت این همایش دکتر رضوی معاون توسعه روستایی کشور ، کلانتری معاون وزیر تعاون و کوشش تبار معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز حضور خواهند داشت.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد افزود: افتتاحیه این همایش روز شنبه با سخنرانی و کارگاه آموزشی همراه خواهد بود و پنج کارآفرین برتر استان در حوزه های مختلف و نیز دکتر پاپلی یزدی از چهره های شاخص ژئوپلتیک و جغرافیای ایران سخنرانی خواهند کرد.
مقیمی اضافه کرد: در روز دوم نیز شرکت کنندگان ضمن بازدید از کارخانه آهک اردکان به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت تعاونی دهیاری های این منطقه از روستای گردشگری مزرعه کلانتر نیز بازدید خواهند کرد.
این مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش تعاونی ها خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، دولت تدبیر و امید ، توسعه تعاونی های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده است.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت نگاه ویژه ای به مناطق محروم روستایی دارد با تشکیل شرکت های تعاونی توسعه روستایی و شرکت های تعاونی دهیاران، گام های ارزشمندی در راستای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای روستاها برداشته است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد اضافه کرد: در واقع تشکیل شرکت های تعاونی دهیاری ها به منظور ساماندهی روستا در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
مقیمی با بیان اینکه هم اکنون 368 روستای استان یزد شورای اسلامی دارند که از این تعداد 339 روستا دارای دهیاری مصوب هستند یادآور شد: این استان در حال حاضر 17شرکت تعاونی دهیاری دارد و توانسته در حوزه مشارکت های مردم در سرمایه گذاری ها مقام نخست کشور را کسب کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار