رئیس ثبت احوال بافق از کاهش 10 درصدی نرخ ازدواج در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمود کریمیان اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال، 246 فقره ازدواج به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی، پایین آمدن نرخ ازدواج را به نقل از برخی کارشناسان و مشاوران، افزایش سن ازدواج دختران و پسران، ادامه تحصیل و نابسامان بودن وضعیت اشتغال و معیشت جوانان اعلام کرد.

رئیس ثبت احوال شهرستان بافق در مورد وضعیت طلاق در شهرستان بافق نیز عنوان کرد: در 9 ماه گذشته، چهار مورد طلاق در شهرستان بافق رخ داده که این میزان نسبت به سه فقره طلاق ثبت‌ شده در سال گذشته، 25 درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول، تعداد متوفیات 9 ماهه گذشته بافق را نیز 126 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 57.5 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به ولادت‌های رخ داده در سال جاری و در طول 9 ماه نخست امسال را نیز 878 مورد اعلام کرد و افزود: 793 مورد از این ولادت‌ها شهری و بقیه در حوزه روستایی بوده است.

کریمیان در مورد فراوانی اسامی دختران و پسران متولد شده نیز خاطر نشان کرد: امسال اسامی امیرعلی، امیرعباس و حسین بیشترین نام‌های انتخاب شده برای پسران و فاطمه، زهرا و زینب نیز بیشترین نام‌های انتخاب شده برای دختران تازه متولد شده بافق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد از آنجا که شناسنامه‌های قدیم، جایی برای ممهور کردن به مهر انتخابات پیش رو ندارد، در بافق به عنوان اولین شهرستان استان یزد پیشقدم شدیم تا با کنار گذاشتن مقررات دست و پا گیر قبلی، در مدت 24 ساعت شناسنامه جدید را تسلیم شهروندان بافقی کنیم.

کریمیان تصریح کرد: در این زمینه مردم به اداره پست، دفاتر پیشخوان دولت و سه عکاسی آموزش دیده اطراف بارگاه امامزاده عبدالله مراجعه و فرم مربوطه را به دقت تکمیل کنند و به اداره ثبت احوال تحویل دهند.

وی با بیان اینکه عکس‌های مربوط به تعویض شناسنامه باید جدید و زمینه سفید باشد، افزود: برای صدور کارت هوشمند ملی، عکس‌ها باید به طریقی تحویل شود که قابل اسکن باشد.

کریمیان، هزینه تعویض هر یک از مدارک یاد شده را 172 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ از طریق سیستم کارتخوان، به صورت حضوری از متقاضیان دریافت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار