با همکاری نیروی انتظامی آذربایجان غربی جشنواره فرهنگی هنری آسیب شناسی اعتیادهای نوظهور جوانان در بوکان برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶ 09 March 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرماندار بوکان امروز در نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسیب شناسی اعتیادهای نوظهور جوانان که با همکاری مؤسسه پیشگیری از اعتیاد عرفان بوکان در سالن سیمرغ این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این شهرستان سومین شهر پرجمعیت استان است و یکی از مهاجرپذیرترین شهرها به شمار می‌آید و این موضوع بر آسیب پذیری شهر افزوده است.

وی گفت: داشتن برنامه جامع و مدون و حمایت از انجمن‌ها و نهادهای فعال در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدرمی‌تواند کار ساز باشد به طوریکه از زمان فعال شدن شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان حدود 50 نفر از معتادان کارتن خواب توسط این شورا به دو مرکز کمپ اعتیاد فرستاده شده و در حال پاک شدن هستند.

خسروی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش معتادان گمنام و احداث کمپ ره‌پویان و بازسازی کمپ ترک اعتیاد آوای زندگی و جمع آوری متکدیان از اقدامات صورت گرفته توسط شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال 93 است.

فرماندار بوکان گفت: از منظر اقتصادی، دشمن در حال مکیدن خون جوانان در عرصه مواد مخدر است و توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر به شدت در حال شرارت و مبارزه هستند بنابراین تا زمانی که وارد مبارزه با آنها در این عرصه نشویم و علم و آگاهی و شناخت از مواد مخدر پیدا نکنیم نمی‌توانیم پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: همه باید به کمک دستگاه‌های اجرایی و متولیان بکوشند تا شهر و کشوری به دور از مواد مخدر داشته باشیم تا فرزندان ما بتوانند ایرانی آبادتر را بسازند.

اعتیاد یک نفر به مواد مخدر به معنی ایجاد مشکل به تمام خانواده است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتیاد هر چند یک فرد را مبتلا به مصرف می‌کند اما باید برنامه‌های زندگی یک فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد اما اثار آن بیشتر دامنگیر خانواده‌ها می‌شود.

محمد قسیم عثمانی افزود: اعتیاد تنها موضوعی فردی نیست بلکه خانوادگی و اجتماعی است و فرد معتاد ساختارهای خانواده را از هم می‌پاشد و این از هم پاشیدگی سبب از هم پاشیدگی اجتماع هم می‌شود.

وی به آثار مواد مخدر در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: اولین اثر اعتیاد در خانواده‌ها انکار است و در پی آن ترس هم به یک پدیده عادی تبدیل می‌شود و پس از آن از این که نمی‌توان برنامه‌های فرد معتاد را پیش بینی کرد چون یک معتاد دائماً در حال انجام کارهای خطرناک است بنابراین در خانواده‌ها ترس حاکم می شود.

عثمانی افزود: یکی دیگر از آثار اعتیاد در خانواده‌ها این است که همه خود را به نوعی مقصر می‌دانند و حس تقصیر در همه اعضای خانواده سبب ناامنی در آن خانواده می‌شود و خشم درونی و شکست‌های پی در پی در خانواده به وجود می‌آید و همه خشن می‌شوند و از هم تنفر دارند.

وی دروغ گویی، تنهایی، مشکلات جنسی و زنا شویی، تغییر عشق، نبودن حس مسئولیت در قبال کارها، بد بینی نسبت به جامعه و ایجاد خلاء معنوی را از دیگر آثار زیان بار اعتیاد دانست و اظهار داشت: ساختار خانواده در عرصه اعتیاد به هم می‌ریزد و اگر پدر خانواده‌ای معتاد شود همه خود را به جای پدر می‌دانند و با این که یک فرد معتاد شده اما کل خانواده به هم می‌ریزد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرد معتاد آثار زیانبار اعتیاد را به جامعه تحمیل می‌کند بنابراین برای رفع بیماری عمومی باید عموم مردم وارد میدان شوند و یک عزم عمومی و مردمی برای مبارزه یا اعتیاد وجود داشته باشد.

عثمانی تصریح کرد: هیچ کشور دنیا به اندازه ایران با مواد مخدر مبارزه نکرده و شهید نداده و از درآمد آن صرف نظر نکرده، چون ما نمی‌خواهیم هیچ جوانی معتاد شود.

عثمانی گفت: ما باید در داخل شهر و منطقه خود این مبارزه را عملیاتی کنیم و مسئولین باید تناقض را از بین برده و محدودیت‌ها و مشکلات را از راه مباره با اعتیاد بردارند به طوریکه سوء مدیریت خللی در این کار ایجاد نکند.

این جشنواره با تقدیر از فعالان عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و افتتاح نمایشگاه عکس و کاریکاتور در زمینه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار