رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان یزد گفت: استعدادیابی جزو ارکان اصلی توسعه و موفقیت در تمامی رشته‌های ورزشی است و ایجاد پایگاه استعدادیابی در مناطق مختلف جزو رویکرد محوری هیات است.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 11 July 2022

محمدحسین جعفری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت‌ها و علاقه‌مندان فراوانی در این رشته و هنرهای مختلف رزمی در یزد و شهرستان‌ها به خصوص مناطق محروم وجود دارد که با ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی به دنبال شناسایی آنها، آموزش، تربیت ورزشکاران و کمک به ورزش استان هستیم.

وی ادامه داد: با عنایت به رایزنی‌هایی که با اداره‌کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته و منجر به امضای تفاهم‌نامه شده در صدد ورود این رشته فراگیر و جذاب به مدارس و گسترش آن در کنار سایر رشته‌ها هستیم و قطعا این اقدام و هدف نقش مهمی در جذب علاقه‌مندان و گسترش آن در بعد همگانی و قهرمانی دارد.

این مسئول بیان کرد: برای توسعه این رشته به صورت کامل و جدی به منابع مالی و همکاری بخش‌های مختلف نیاز است و به دلیل شرایط خاص اقتصادی یکی از مهمترین مشکلات هیات، کمبود بودجه است و اکثر نیازهای مالی توسط حامیان و خیران تامین می‌شود که به هیچ وجه جوابگو نیست.

جعفری اظهار کرد: نداشتن تاسیسات زیرساختی مناسب و طبق مقررات بین‌المللی و استانداردها در رشته جزو مشکل دیگری است که باید با همکاری مسئولان و متولیان ورزش و همیاری حامیان مالی، خیران و بخش‌خصوصی بیش از گذشته مرتفع و شاهد موفقیت و افتخارآفرینی در کونگ‌فو باشیم.

رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی یزد بیان کرد: هم‌اکنون اکثر باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران فعال این رشته در مناطق کمتر برخوردار استان قرار دارد که سالانه فعالیت دارند و این نشان دهنده ظرفیت‌های خوبی است که وجود دارد و باید بیش از گذشته برای توسعه رشته، مسئولان و حامیان مالی همراهی کنند.

جعفری با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ورزش یزد مسائل فرهنگی است اظهار کرد: برای تحقق اهداف فرهنگی در کنار توجه به مسائل فنی که جزو برنامه‌های مهم و محوری است توسط این هیات پیگیری و اقدام می‌شود و امسال با همکاری بخش‌های مختلف در اولویت است.

وی یادآور شد: ۳۷ باشگاه فعال در بخش بانوان و آقایان در استان فعال است و یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار در تمامی رده‌های مختلف سنی سالانه در کونگ‌فو و رشته‌های مختلف هنرهای رزمی زیرپوشش بیمه هستند و فعالانه به ورزش مشغول هستند.

این فعال ورزشی استان بیان کرد: طبق ارزیابی از سوی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی کشور هیات استان یزد بر اساس شاخص‌ها رتبه دوم را در بین ۱۱ استان منطقه ۲ کشور در سال گذشته کسب کرد که با عنایت به شرایط و امکانات موجود جایگاه خوبی است و این روند رو به رشد با قوت ادامه دارد.

جعفری اظهار کرد: هم‌اکنون دفتر هیات این رشته در ۹ شهرستان استان فعال است و در سایر مناطق با همکاری خوب مسئولان نسبت به راه‌اندازی هیات اقدام و فعالیت‌های فرهنگی ورزشی با همیاری سایر بخش‌ها امسال با قوت پیگیری می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار