رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد جانباختگان کرونا در بهمن ماه امسال استان مرکزی بالای ۷۰ سال بوده‌اند و از طرفی واکسیناسیون کامل را انجام نداده اند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 26 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان افزود: ۹۰ درصد فوتی‌های استان در بهمن ماه امسال هیچ نوبتی از واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند که این مهم اهمیت واکسیناسیون را نشان می‌دهد.
او یادآورشد: ۷۴ هزار و ۴۱۶ نفر معادل ۸۹ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی ۲ نوبت و ۶۵ هزار و ۲۰۳ مورد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: ۳۷ درصد جمعیت استان مرکزی نوبت سوم و یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و شهرستان تفرش با ۵۴ درصد واکسیناسیون پیشتاز دیگر شهرستان‌های استان است.
دکتر جمالیان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ازدحام جمعیت در بازارها و مراکز خرید، از اصناف انتظار می‌رود ضمن دریافت کامل نوبت‌های واکسن نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی به خصوص در روز دهم اسفند و عید مبعث پیامبر گرامی اسلام از توزیع شربت و شیرینی پرهیز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: میزان خطر کمتر اُمیکرون نسبت به سویه های قبلی را نباید باور کرد و این موضوع را باور داشت که خطر موج ششم از دیگر موج ها کمتر است بلکه همچنان باید این بیماری(کرونا)به خصوص به خاطر سعت ابتلا و میزان درگیری زیاد در جامعه ی نوع اُمیکرون را بیشتر از بقیه سویه ها جدی گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار