فرماندار اراک گفت:دستگاه‌های متولی، مسئولیت و مأموریت خود را در ارتباط با بازار انجام نداده‌اند و بازار در بسیاری از نقاط در معرض تخریب قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹ 14 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،امیرهادی در نشست بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک و تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیای بازار تاریخی اراک اظهار داشت: از این به بعد کلیه امورات موجود در بازار با مجوز شهرداری اراک انجام خواهد شد.
فرماندار اراک گفت: مدیریت یکپارچه بازار برعهده شهرداری است و پس از تبادل تفاهم‌نامه در بازار مستقر خواهد شد.
هادی افزود: در ارتباط با بازار سرپوشیده و تاریخی اراک ما در یک احساس بی‌مسئولیتی نسبت به کسانی که در وظایف محوله قرار دارند، مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات در یکی دو سال گذشته توسط شهرداری و میراث فرهنگی صورت گرفته است، اما این اقدامات پاسخگوی نیازهای واقعی بازار اراک نیست.
هادی یا بیان اینکه بازار اراک به احصای ساختار فیزیکی نیاز دارد، گفت: بازار به واسطه کالبدی نیاز به حمایت معنوی دارد، و چارچوب پیشنهادی که تهیه شده است، دستگاه‌های مسئول برای تهیه این تفاهم‌نامه نهایت همکاری را داشته‌اند.
وی بیان کرد: هدف اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه تشکیل شورایی راهبردی به منظور حفاظت و احیای بازار تاریخی شهر اراک است که با پیشنهاد مسئولیت شهردار اراک و دبیری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت می‌گیرد.
فرماندار اراک اظهار کرد: پیشنهاد تدوین پنج ساله این تفاهم‌نامه داده شده است و سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف بر اساس این تفاهم‌نامه انجام وظیفه خواهند کرد.
او ادامه داد: اولویت‌های مرمتی و اقدامات اضطراری کلیه دستگاه‌های خدمت‌رسان در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است، اما در این تفاهم‌نامه در حال حاضر، دستگاه‌های خدمات‌رسان را قرار نداده‌ایم.
فرماندار اراک گفت: همه دستگاه‌ها در ذیل این شورای راهبردی مأموریت و تکلیف دارند که بیایند و حضور داشته باشند، اما به دلیل اینکه هنوز مشخص نشده که مسئولیت با چه مجموعه‌ای است، حضور و ظهور آن‌ها یک ظهور ناقص بوده و کامل شکل نگرفته است.
هادی تصریح کرد: هیئت امنایی که تاکنون در بازار مستقر بوده است از امروز به بعد هم ترکیب آن تغییر خواهد کرد و هم مسئولیت‌های دیگری برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
 او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان امسال برای بازار باید تأمین اعتبار کند، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه هم یا از محل موقوفات باید سهم خود برای تعمیر و بازسازی بازار را پرداخت کند و یا بر اساس یک نظر کارشناسی میزان هزینه انجام شده را با واگذاری اماکن انجام و تحویل شهرداری دهد.
فرماندار اراک اضافه کرد: هیئت امنای بازار و کسبه هم باید مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کنند، همچنین شهرداری اراک هم مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احیای بازار هزینه کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار