رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در استان مرکزی در هر ماه 140 پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضائی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود هرچند که قضات و کارکنان دائما بر تلاش خود می افزایند و با کار جهادی نمی گذارند که کار بر روی زمین بماند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ 19 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سعید جزائی ظهر امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان کمیجان و در دیدار با قضات این حوزه قضایی اظهار داشت:انتظارات مردم از دستگاه قضائی بالاست و مردم حق دارند که پرونده انها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه، با دقت و رعایت بی طرفی مورد رسیدگی قرار گیرد.

 وی با اشاره به این مطلب که امروز افزایش رضایت مندی از قوه قضائیه در رأس برنامه‌های دستگاه قضائی است، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه تاکید ویژه ای بر مردم داری در قوه قضائیه دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین جزائی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در استان مرکزی در هر ماه 140 پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضائی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود هرچند که قضات و کارکنان دائما بر تلاش خود می افزایند و با کار جهادی نمی گذارند که کار بر روی زمین بماند.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضائیه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه‌ها و تلاش‌های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی از قضات خواست در صدور احکام و آرایی که تبعات اجتماعی وسیعی را به دنبال خواهد داشت و دربرگیرنده مسائل اجتماعی است، دقت و تدبیر ویژه ای داشته باشند و درعین حال با قاطعیت و استقلال کامل قضایی تصمیم گیری نمایند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت اتقان آراء قضایی، بیان داشت: از قضاتی که بالاترین سطح اتقان آراء را دارا هستند به صورت فصلی تقدیر خواهد شد و در خصوص قضاتی که در این زمینه ضعیف عمل می کنند، حتما باید آموزش های لازم درنظر گرفته شود و تصمیم گیری های مناسب انجام گیرد چراکه ارتقا کیفیت صدور آراء قضایی منجر به کاهش اطاله دادرسی و رضایت مندی طرفین از احکام صادره خواهد شد.


 حجت الاسلام والمسلمین جزائی همچنین قضات را به استفاده بیشتر از مجازات های جایگزین حبس و استفاده از نهاد های ارفاقی دعوت کرد و عنوان داشت: قانونگذار نهادهایی را با عنوان تأسیسات ارفاقی حبس‌زدا و مساعد به حال متهم و محکوم علیه برای کاهش جمعیت کیفری زندان، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده پیش‌بینی کرده است و قضات محاکم کیفری خوب است که از نهادهای ارفاقی و مساعد به حال متهم استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار