رئیس کل دادگستری یزد تاکید کرد؛
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف تأثیر گذاری بیشتر مجازات ها و تحقق امر پیشگیری از وقوع جرم، باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات را تا حد امکان کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 29 January 2022

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: هر اندازه که مجرم سریعتر به مجازات برسد به همان اندازه تأثیر اهداف اصلاحی مقنن بیشتر می شود و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز مؤثر تر واقع خواهد شد.

وی به لزوم اتخاذ تدابیری جهت کاهش محکومان متواری در استان اشاره و بیان کرد: چکیده و عصاره دادرسی در اجرای احکام قطعی محقق می شود لذا باید تدابیری اتخاذ گردد تا انتهای سلسه دادرسی با دقت، به خوبی و بر اساس مُرِّ قانون انجام شود.

این مقام قضایی بر اطلاع رسانی از محرومیت استفاده از تأسیسات ارفاقی جهت محکومان متواری تأکید و بیان کرد: اگر محکومان متواری مستقلاً خود را به دایره اجرای احکام معرفی ننمایند بدون تردید از بستر های استفاده از تأسیسات ارفاقی محروم خواهند شد.

وی ساز و کار قانونی محدودیت استفاده از خدمات عمومی جهت محکومان متواری را خواستار شد و اظهار کرد: با تشکیل بانک اطلاعات محکومان متواری و ارائه به همه موسسات و مراکز خدمت رسان می توان عرصه را بر این افراد جهت اجرای مجازات تنگ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد می توان از احکام جایگزین حبس استفاده کرد، گفت: الزام به خدمات عمومی رایگان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم سبک در بازاجتماعی شدن مجرمان نقش اثر گذاری دارد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد فعلا موجودی پابند انبار به صفر رسیده و طی دو هفته اخیر همه پابندهای‌ موجود استفاده شده و از تهران درخواست مجدد داده شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جرم ، مجازات ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار