مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۸۰هکتار از راضی استان درختکاری و بذرکاری شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 30 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالحسین محمدی در حاشیه برگزاری سومین پویش مردمی درختکاری و بذرکاری در اراضی ملی استان مرکزی افزود: این پویش با "شعار ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال" همزمان با سراسر کشور از نیمه اول آذرماه جاری در استان مرکزی آغاز شده و تا پایان سال ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: سومین پویش مردمی درختکاری و بذرکاری روز چهارشنبه هشتم دی ماه همزمان با سراسر کشور در پارک آبخیز گردوی اراک برگزار شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در این پویش که با حضور دکتر سرداری عضو شورای عالی جنگل ، اعضای جمعیت هلال احمر استان، کوهنوردان، سازمان‌های مردم نهاد ، دوستداران طبیعت ، همکاران اداره کل و اداره شهرستان اراک برگزار شد.
محمدی افزود: نهال بادام کوهی، سنجد، داغداغان و بذر بادام کوهی در چهار هکتار از اراضی آبخیز گردوی اراک کاشته شد.
ایشان اظهار داشت : برگزاری پویش مردمی ایران سر سبز،هر ایرانی یک درخت با هدف کاهش آلودگی هوا، تلطیف هوا از گردو غبار، حفظ اراضی و جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، جلوگیری از جریان روان آب های سطحی و تشکیل سیل و خسارتهای ناشی از آن، اصلاح تدریجی ساختمان فیزیکی و شیمیایی خاک ، ذخیره بیشتر رطوبت در خاک و تقویت سفره های زیرزمینی، زیباسازی محیط، ایجاد تفرجگاه سالم برای شهروندان و مسافران، تعدیل درجه حرارت و افزایش رطوبت نسبی هوا، تشکیل یک اکوسیستم در منطقه، تولید چوب و تولید اکسیژن و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم می باشد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری پویش درختکاری و بذرکاری توسط دهیاری ها در ۴۰ روستای استان مرکزی هدفگذاری شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار