معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه درمان بیماری های عفونی مانند سل و ذات الریه بر اثر افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک بسیار دشوارتر از قبل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 13 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به بزرگترین تهدید سلامت جهانی تبدیل شده است و تمام افراد جهان را با هر سنی تهدید می کند.
وی یادآورشد: مقاومت آنتی بیوتیکی به این معنا نیست که بدن نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم می شود، بلکه باکتری ها در حال افزایش توانایی برای غلبه بر آنتی بیوتیک هایی هستند که برای از بین بردن آنها طراحی شده اند.
وی تاکید کرد: مقاومت میکروب ها به داروهای آنتی میکروبیال (آنتی بیوتیک، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد انگلی) می تواند باعث موفقیت آمیز نبودن درمان های متداول و در مواردی مرگ بیماران شود و با طولانی شدن مدت بیماری، شانس سرایت گونه های مقاوم شده میکروب ها به دیگران افزایش می یابد و همچنین بسیاری از بیماری ها که با کشف و توسعه داروهای ضدمیکروبی به کنترل در آمده بودند، می توانند سلامت بشر را دوباره به خطر بیاندازند.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: وقتی داروهای متداول بی اثر شوند، درمان های جایگزین، اغلب طولانی تر و بسیار گران تر خواهند بود، به این ترتیب هزینه های درمانی سنگین تری بر فرد و جامعه تحمیل می شود، با از دست رفتن تاثیر این چنین داروهایی، دستاوردهای پزشکی مدرن مانند پیوند اعضا، درمان های سرطان و جراحی های بزرگ نیز در خطر می افتند زیرا بدون داروهای ضد میکروبی هیچ یک از این درمان ها امکان پذیر نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار