سفر گروه هنری نهرین به ارومیه
اجرای نمایش های عامه پسند آمیخته با استعدادهای هنری یک یا چند نفر این روزها طرفدارانی برای خود پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷ 25 January 2015

کمدی معمولاً خنده به خاطر خنده مطرح است،اما چگونه ؟

به گزارش تابناک،تئاتر در ایران از اقبال خوبی برخوردار نیست و این بد اقبالی در شهرستانها نمود بیشتری دارد . اما با ظهور پدیده شبکه سینمایی خانگی و ضبط و توزیع فیلمها و نمایشها بصورت لوح فشرده و توزیع گسترده آن در سطح شهرها ،نمایشها و فیلمها از اقبال تماشا برخوردار گردیدند. اجرای نمایش های عامه پسند آمیخته با استعدادهای هنری یک یا چند نفر این روزها طرفدارانی برای خود پیدا کرده است.

حال اینکه برخی نمایشها بصورت کاملا محلی - شامل زبان محلی،استفاده از فرهنگ محلی و سایر نمادهای محلی اجرا شده و از اقبال تماشای بیشتری برخوردار گردیده اند.هرچند برخی از این نمایشها بیشتر جهت کسب درآمد بوده و از محتوی و حتی از دانش هنر های نمایشی بسیار فقیر میباشند.

یکی از گروههای نمایشی که این روزها برای آذری زبانها جذابیت پیدا کرده و طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است.گروه هنری بابک نهرین معروف به صمد و ممد است.به جرات میتوان گفت گروهی که تمامی موفقیتش بستگی به هنرمندی شخص بابک نهرین دارد.

بابک نهرین فردی بسیار هنرمند ،با استعداد و دارای صدای خوب -برای تقلید- میباشد.

اما ...

نمایشهای هنری این گروه که عموما همراه با آهنگهای تند و گاهی رقصهای آشکار توسط بازیگران مرد میباشد. هیچ محتوای فرهنگی و یا دانش تئاتری ندارد.

نمایش این گروه بیشتر همراه با الفاظ بسیار رکیک پوشیده به نوعی که عموما میشود معنای آن را فهمید،همراه بوده و همچنین رفتارهای بسیار بد آموزانه دارد.بطور کاملا آشکار به موضوع خلوت کردن دختر و پسر ،استفاده از رقص و آهنگها با موسیقی های تند،استفاده از کلمات بد و ناپسند و دست آخر رفتارهای بی ادبانه میباشد.بگونه ایی که در خانواده هایی که سعی در رعایت ادب و نزاکت را در خانه دارند امکان تماشای برنامه این گروه ممکن نیست.

خنداندن مردم چگونه ؟....

گروه مذکور به هر وسیله ایی به هر شکلی قصد جذب مخاطب دارد و در همین راستا داستان نمایش و رفتارهای بازیگران بسیار ناپسند و دور از شان است.از سوی دیگر این گروه حرف زیادی در ارائه قصه های مختلف ندارد. بیشتر عناوین و تیترهای نمایش را تغییر میدهند و محتوای و نمایشنامه یکی است.

حال این گروه نمایشی قصد سفر به ارومیه دارند تا نمایشی را که بصورت لوح فشرده در سطح کشور توزیع کرده اند بصورت زنده اجرا کنند.بدیهی است در زمان اجرای زنده نمایش هم بعضی رفتارها و صحبتها هم افزون بر آنچه در لوح فشرده است رد و بدل میشود.

دست آخر به نظر میرسد که در این اوضاعی آشفته فرهنگی ،با اجرای چنین نمایشهایی، نمک بر زخم فرهنگی مردم پاشیدن است.از طرفی با توجه به اینکه فرهنگ کشور از اقدامات مسئولین فرهنگی تا حدودی مایوس شده ،خود مردم باید با عدم استقبال ، نگرانی خود را ابراز دارند و در مقابل با استقبال از نمایشها و فیلمهای فاخر و محتوایی بر غنی سازی فرهنگ کشور کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار