پرداختن به موضوعات روز ،جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم و انتقال آن به مراکز تصمیم گیری یکی از وظایف هنرمندان میباشد.رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:"یکی از بحران‌های بزرگ بحران کمبود آب در مناطق مختلف کشور است."که میتواند سوژه خوبی برای هنرمندان جوان باشد.
کد خبر: ۳۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 10 May 2015

جشنواره ژیار/سنگ محکی برای هنر هنرمندانپرداختن به موضوعات روز ،جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم و انتقال آن به مراکز تصمیم گیری یکی از وظایف هنرمندان میباشد.در همین راستا رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی میگوید:"یکی از بحران‌های بزرگ و مشکلات عصر جاری بحران کمبود آب در مناطق مختلف کشور است."که میتواند سوژه خوبی برای هنرمندان جوان باشد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،هنر تاثیر گذارترین ابزار برای القای فرهنگ در بین اقشار جامعه است.تاثیری که اثر هنری در بین جوانان و عموم مردم به همراه دارد شاید در یک سخنرانی ،یا یک دوره آموزشی وجود نداشته باشد.

هر چه نوجوانان و جوانان به سمت هنر و فرهنگ گرایش بیشتری داشته باشند از آسیب های اجتماعی دورتر میمانند.لذا توجه به هنر با اشکال مختلفش میتواند در سطح جامعه ایمنی و کاهش رفتارهای ناهنجار اجتماعی به همراه داشته باشد.

امروزه جامعه ما با مشکلات عدیده ایی روبروست ،چه بسا میتوان بسیاری از نابسامانی های اجتماعی،اخلاقی و رفتاری را با هنر اصلاح و ترمیم کرد.

در همین راستا برگزاری جشنواره های مختلف هنری کمک شایانی به توجه نسل جوان به هنر خواهد کرد.یکی از جشنواره های موفق،جشنواره فرهنگ بومی ژیار میباشد که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل راه بسیار دارد.این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوانان استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بانه برگزار میشود.امسال نیز جشنواره ژیار از 19 اردی بهشت ماه تا 21 اردی بهشت ماه در شهر بانه کردستان برگزار میشود.

در این جشنواره هنرمندانی از استان های کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و ایلام حضور دارند.

یکی از اهداف مهم این جشنواره ،گرد آمدن هنرمندان جوان استانهای شرکت کننده میباشد.استان آذربایجان غربی نیز با دستی پر در این جشنواره شرکت کرده است.از آنجاییکه این استان هنرمندان با استعداد و ارزشمندی را در خود جای داده است.لازم است تا بیش از پیش مورد توجه مسئولین استانی و کشوری قرار گیرد.

طبق گفته مسئول حوزه هنری آذربایجان غربی،در آذربایجان غربی جوانان مستعد، هنرمند و خلاق زیادی در عرصه فیلم‌سازی و سایر رشته‌های هنری وجود دارد که باید درراستای استفاده از توانایی و قابلیت‌های نهفته در این سرمایه‌های عظیم گام بلندی صورت گیرد.

پرداختن به موضوعات روز ،جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم و انتقال آن به مراکز تصمیم گیری یکی از وظایف هنرمندان میباشد.در همین راستا رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی میگوید:"یکی از بحران‌های بزرگ و مشکلات عصر جاری بحران کمبود آب در مناطق مختلف کشور است."که میتواند سوژه خوبی برای هنرمندان جوان باشد.

همچنین در خصوص کمبود آب جشنوراه ایی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه و منصفانه منابع آبی جشنواره‌ای به میزبانی استان اصفهان برگزار شده، و از اقصی نقاط کشور آثار ارزشمندی به این جشنواره ارسال شد.

نوروزی رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی،با اشاره به اینکه از ظرفیت‌‌های نهفته بین اقشار مختلف مردم به ویژه هنرمندان جوان برای پیشبرد برنامه‌ها، تحقق اهداف و نهادینه‌سازی سیاست‌‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌توان استفاده حداکثری کرد، گفت: هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار