طاهر عاشوري اپه ايست تيم ملي شمشيربازي كشور جهت شركت در آخرين مرحله رقابتهاي انتخابي المپيك 2016 ريودوژانيروي برزيل، تحت عنوان زون آسيا عازم كشور چين مي شود.
کد خبر: ۲۰۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 06 April 2016


عاشوری


جوان پرس :
 طاهر عاشوری اپه ایست تیم ملی شمشیربازی کشور جهت شرکت در آخرین مرحله رقابتهای انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل، تحت عنوان زون آسیا عازم کشور چین می شود.به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی شهریار نوبخت دبیر هیات شمشیربازی استان در این خصوص گفت: طاهر عاشوری در مسابقات انتخابی تیم ملی که روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال گذشته با شرکت هشت ورزشکار در بخش مردان و شش ورزشکار در بخش بانوان در سالن شهید کلاه دوز مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد، با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و ضمن کسب جواز حضور در رقابت های آسیایی چین، به عنوان تنها اپه ایست کشورمان در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور خواهد داشت.
وی اظهار کرد: رقابتهای زون آسیا طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه در شانگهای چین برگزار می شود و تیم پنج نفره ایران روز چهارشنبه ۱۸ فروردین عازم این مسابقات می شود.
نوبخت ادامه داد: عاشوری پس از آن طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه به همراه سایر ملی پوشان در رقابتهای قهرمانی آسیا در چین نیز شرکت می کند.
وی گفت: تیم ملی ایران با ترکیبی متشکل از طاهر عاشوری و علیرضا ادهمی در اسلحه اپه و فلوره مردان همراه با نجمه سازنچیان، مهسا پوررحمتی و مطهره محسنی در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره اعزام می شود.
طاهر عاشوری از سال ۸۴ شروع به فعالیت در این رشته کرده و نخستین بار زیر نظر ساکو عیوضیان مربی تراز اول ارمنستانی که سرمربی تیم ملی نیز بود، تمرینات خود را در ارومیه آغاز کرده است.
وی دو سال پس از آغاز فعالیتش در سال ۸۶ با کسب نخستین مدال طلای قهرمانی ایران به عضویت تیم ملی درآمد.
اپه ایست ارومیه ای در مسابقات انتخابی المپیک لندن که در کشور آلمان برگزار شد، با ورزشکار رژیم اشغالگر قدس برخورد و از رویارویی با وی امتناع کرده بود.
این جوان ارومیه ای چندین مقام قهرمانی ایران و جایزه بزرگ ایران، قهرمانی کاپ آزاد جوانان جهان و چندین مدال آسیایی و بین المللی را در کارنامه ورزشی خود دارد
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار