امام جمعه سلماس در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در ترویج فرهنگ اسلامی، این شورا را در خط مقدم جبهه جنگ نرم دانست.
کد خبر: ۱۷۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 29 January 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلماس در سال جاری اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی ضمن ترویج فرهنگ اسلامی می تواند نقش عمده ای را در حوزه جنگ نرم و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ نماز و اذان باید بیش از گذشته در بین نسل امروز و در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مسائل اعتقادی و مذهبی بیش از گذشته در جامعه مطرح شود چرا که نسل امروز نیازمند ارائه اطلاعات و اگاهی های بیشتر است.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه تصریح کرد: دراین راستا باید کارگروهی با مسئولیت یکی از اعضای شورا تحت عنوان کارگروه تخصصی فرهنگ عمومی و با عضویت طلاب و فعالان فرهنگی شهرستان در جهت معرفی این شورا بین دانشگاهیان و فرهنگیان تشکیل شود.
مسعود حاجی علیلو رسانه ها در ترویج فرهنگ نماز بسیار موثرند نائب رئیس شواری فرهنگ عمومی سلماس به نقش رسانه در ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: جامعه دینی و نظام اسلامی نمی تواند از نماز و یاد خدا غافل باشد، از این رو نقش رسانه ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری ها، صداوسیما و مانند آن که با فرهنگ عمومی جامعه سروکار دارند، نقش حیاتی و تعیین کننده ای است.
در پایان برگزاری همایش های نماز و قرآن، ایجاد و تجهیز پایگاه های قرآنی در سطح مدارس و مساجد، اقامه نماز اول وقت و جماعت در ادارات و نهادها، مدارس و دانشگاه ها و نصب تابلو های مصور و متنی با مضامین اسلامی، دینی به ویژه نماز در سطح شهرستان از مصوبات این جلسه بود .



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار