بسته خبری شهرستانها
بسته خبری تابناک آذربایجان غربی، شامل خبر های مختلفی از استان آذربایجان غربی است که تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 05 December 2015

راه ارتباطی 20روستادر بخش کوهسار سلماس بازگشایی شد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرماندار سلماس امروز گفت بر اثر بارش برف دیشب راه ارتباطی پنجاه روستای بخش کوهسار مسدود شده بود که با تلاش راهداران محترم راه ارتباطی بیست روستا بازگشایی و عملیات بازگشایی هم اکنون ادامه دارد سلماس در شمال اذربایجان غربی قرار دارد.


محور تکاب ـ ایرانخواه در جنوب آذربایجان غربی بازگشایی شد

رییس اداره راه و شهرسازی تکاب گفت: محور تکاب به ایرانخواه در جنوب استان آذربایجان غربی که به علت بارش برف و کولاک شدید روز گذشته مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

کاظم پاشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید و نبود دید کافی مسدود اعلام شده بود که با تلاش شبانه روزی راهداران بازگشایی شد.

وی ارتفاع برف در این محور را 50 تا 60 سانتیمتر اعلام کرد و ادامه داد: با تلاش راهداران مستقر در این محور، سرنشینان 10 دستگاه خودروی سواری نیز که در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند، نجات داده شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی تکاب باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، اظهار کرد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان را دارند باید وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر امکانات ایمنی زمستانی مجهز کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: شواهد نشان می دهد بیشتر خودروهایی که در این محور و سایر محورهای برفگیر گرفتار برف و کولاک شده و از حرکت بازمی ایستند، به علت نبود امکانات و تجهیزات اولیه از جمله زنجیرچرخ است.

به گزارش ایرنا، بارش برف و کولاک شدید از عصر روز پنجشنبه شهرستان تکاب را فرا گرفته و موجب یخبندان و کولاک شدید در این شهرستان شد.

محور تکاب ـ ایرانخواه به طول بیش از 40 کیلومتر، شهرستان تکاب را به سقز در استان کردستان متصل می کند.
این محور و محور تکاب ـ دندی در این شهرستان در بیشتر مواقع فصل زمستان به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود می شود.

تکاب با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه استان آذربایجان غربی و در 309 کیلومتری مرکز استان در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده است.


ورزقان و خوی ۱۹درجه زیر صفر!

ورزقان با ۱۹درجه سانتیگراد زیر صفر،خوی با ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفروزرینه با ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، دیشب سردترین شهرهای کشور بودند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش برف درمناطق کوهستانی و برف گیرهمراه با کولاک شدید منجر به بسته شدن برخی راهها به ویژه جاده های روستایی دراستان های شمال غرب وغرب شد.

330 نفر مسافرنیزدر برف و کولاک در شهرستان چالدرانگرفتار شده کهنجات یافتند.

مدارس برخی شهرهای استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در نوبت صبح امروز به علت بارش برف تعطیل شده است.

هوای سرد موجب وقوع کولاک در برخی محورهای استان زنجان شده است.

وزش شدید باد به چند شهر در استان مازندران هم خسارت زد.

به علت ادامه بارش برف در راه های کوهستانی و باران در نوار ساحلی، ترافیک در ورودی و محورهای ارتباطی استان مازندران نیمه سنگین است.

هواشناسی اعلام کرد سامانه بارشی تا اواخر فردا در این استان فعال خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار