مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: پس از ابلاغ آیین نامه تدوین « نقشه مهندسی فرهنگی کشور » به یازده استان در اردیبهشت ماه سال جاری، برش مربوط به استان لرستان مراحل پایانی را جهت ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی می‌کند.
کد خبر: ۹۷۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 08 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی در پایان یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به دستور کارهای این جلسه، گفت: یکصد و هفتمین جلسه شورا با دو دستور کار "بررسی اقدامات انجام شده جهت تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی" و "تدوین برنامه های سالروز اقامه اولین نماز جمعه" به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان سپس تصریح کرد: آیین نامه «تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور» اردیبهشت ماه سال جاری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به یازده استان کشور از جمله لرستان، ابلاغ گردید تا استان‌های منتخب، برش‌های مربوط به خود را با محوریت شورای فرهنگ عمومی تدوین نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: پس از ابلاغ این آیین نامه، پنج کمیته تخصصیِ " تعلیم و تربیت "، " فرهنگ، هنر و رسانه" ، " اقتصاد خانواده "، " امور دینی " و کمیته " حوزه خانواده و امور بانوان " در استان تشکیل و برای هر کمیته پنج مساله و در نهایت ۲۵ مساله برای تدوین برش استانی مطرح شد.

فتایی اظهار داشت: طبق آیین نامه ابلاغی، شورای فرهنگ عمومی استان می‌بایست پنج مساله را بر اساس اولویت‌های خویش برای سال جاری انتخاب می کرد، که در جلسه ی امروز، مسائل مربوط به سال ۱۴۰۰ انتخاب و پس از ویرایش نهایی، طی هفته آینده برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و برای پشتیبانی به کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داده خواهد شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال جاری از هر کمیته یک مساله جهت اجرا مصوب شده و سایر مسائل نیز طبق آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالهای آتی اجرایی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار