مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:با توجه به شیوع کرونا و رکود کسب و کارهای تعاونی، آموزش و توانمندسازی آنها از طریق بسترهای فناورانه مجازی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 08 December 2020

رضا گروسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی حاضر، یکی از خردمندانه‌ترین رویکردها در راستای کمک به پایایی و مانایی کسب و کارهای تعاونی و کمک به افزایش سهم و نقش آنها در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در سال جهش تولید است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه، گفت: "پروژه یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌های آموزشی تعاون" یکی از این برنامه‌ها است که از سوی وزارتخانه با رویکرد توانمندسازی تعاونگران، مدیران و کارشناسان حوزه تعاون در شرایط کرونایی حاکم بر جامعه در حال اجرا بوده و تاکنون پنج وبینار آموزشی آن به صورت کاملا تکنیکال و کاربردی از مجموع ۲۴ وبینار طراحی شده، برگزار شده است.

این مسوول اضافه کرد: تعاونگران استان می‌توانند در روزهای ذکر شده با مراجعه به سایت http://edgdsb.ir/course/tavoni  در این وبینارها حضور یابند و میزان آگاهی و اطلاعات تعاونی خود را برای حضوری موثرتر در جامعه افزایش دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۸۲۳ تعاونی دانست و گفت: بیش از ۲ هزار تعاونی در استان غیرفعال هستند و باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های آنها اقدام کنیم.

گروسی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک قوه قضائیه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاونی‌ها، افزود: امضای این تفاهم نامه، نقش موثری در ساماندهی و قانونمند کردن تعاونی‌ها با همکاری قوه قضاییه دارد و موجب می‌شود بسیاری از ظرفیت‌های مغفول یا غیرفعال تعاونی استان به فعلیت برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار