ارجمند گفت: با فوت یک بیمار جدید کرونایی در شهرستان جهرم، آمار جان باختگان ناشی از «کرونا» به عدد ۷۰ رسید.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 29 August 2020

تابناک فارس به نقل شبستان:«سیدمجید ارجمند» از شناسایی ۳۵ مورد جدید ابتلا به «کرونا» در جهرم خبر داد و گفت: با نگاهی به آخرین وضعیت بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر تا روز جمعه هفتم شهریور ماه، شاهد ابتلای ۲ هزار و ۸۳۳ نفر از شهروندان به این بیماری هستیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: سه مرکز نمونه گیری بیماری «کرونا» در سطح شهرستان جهرم مشغول به فعالیت بوده که از ابتدای شیوع بیماری تا کنون تعداد هشت هزار و ۹۰۱ نمونه از بیماران گرفته شده است.

 

وی آگاهی مردم پیرامون بیماری «کرونا» و نحوه انتقال ویروس به افراد جامعه، بیان کرد: نیاز جامعه به انتقال اطلاعات صحیح و دقیق در شرایط کنونی که کرونا جهان را درگیر کرده بیش از هر زمان دیگری محسوس و مهم است.

 

ارجمند ادامه داد: در این میان نقش رسانه های مختلف در انعکاس اخبار و آگاهی رسانی به مردم بسیار پر رنگ بوده که رسانه های استانی و محلی به خوبی توانسته اند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به موارد فوتی ناشی از «کرونا» در شهرستان جهرم که در روزهای اخیر بسیار کمتر از قبل شده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته یک آقای ۷۳ ساله جهرمی بر اثر بیماری «کرونا» جان خود را از دست داد که با فوت وی شمار جان باختگان کرونایی در این شهرستان به عدد ۷۰ رسید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم پیشگیری را تنها راه مقابله با «کرونا» برشمرد و اظهار کرد: روز گذشته چهار بیمار با بهبودی از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شدند اما به شمار افراد بستری در بیمارستان نیز روزانه افزوده می شود.

 

وی تعداد كل بيماران بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده را تا کنون ۲ هزار و ۴۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۳۸ بیمار نیز در قرنطینه خانگی طول دوران درمان خود را سپری می کنند.

 

به گفته ارجمند تعداد كل بیماران بستري مشكوك و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم ۳۳ نفر بوده که از این تعداد، ۲۵ بیمار در بخش های عمومی و هشت بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی با اشاره به آمار ۲ هزار و ۱۴۳ نفری مبتلایان به «کرونا» در شهر جهرم گفت: در شهرستان خفر ۲۸۵ نفر، در بخش کردیان جهرم ۹۹ نفر و در بخش سیمکان ۶۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان تصریح کرد: از شهرستان های دیگر نیز بیمارانی برای درمان به مراکز درمانی جهرم مراجعه می کنند که تعداد کل مبتلایان غیر بومی مراجعه کننده نیز ۲۴۵ نفر بوده است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار