کد خبر: ۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 28 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، سورنا ستاري در ادامه سفر خود به آذربايجان غربي در نشست هيئت رئيسه و اعضاي هيئت علمي دانشگاه اروميه شركت كرد و گفت: در حال حاضر در استان آذربايجان غربي 6 شركت دانش بنيان فعاليت مي كند كه اين تعداد با توجه به استعداد و پتانسيل هاي اين استان بسيار كم است و لازم است توسعه و ترويج پيدا كند.

وي در ادامه اين نشست كه با حضور استاندار، معاونين توسعه مديريت و منابع انساني و برنامه ريزي و اشتغال و جمعي ديگر از مسئولان استاني در سالن اجتماعات پژوهشكده مطالعات درياچه اروميه برگزار شد، افزود: براي رفع مشكلات استان بايد به سوي اقتصاد دانش بنيان با محوريت دانشگاهها حركت كنيم كه لازمه اين امر حمايت از ايده‌ها و پژوهش هاي فناوران، صنعتگران و نخبگان است.

معاون رئيس جمهور لزوم بازنگري در حوزه پژوهش را امري ضروري خواند و گفت: از آنجا كه اقتصاد كشور همواره متكي بر درآمدهاي نفتي بوده، پژوهش هاي ما نيز با رويكرد اقتصاد نفتي صورت گرفته كه متاسفانه كاربردي نبوده و لازم است به سمت پژوهش هاي غيرنفتي و داراي مشتري گام برداريم.

وي به تشكيل ستاد توسعه فناوري نانو در سال 88 نيز اشاره كرد و گفت: علي رغم تاسيس اين ستاد و وجود 90 پژوهشكده نانو فناوري در كشور هنوز نتوانسته ايم به نقطه مطلوب در اين تكنولوژي دست يابيم.

ستاري، تزريق تكنولوژي به بخش خصوصي را از عمده مشكلات تحقق اقتصاد دانش بنيان در كشور عنوان كرد و افزود: بسياري از ايده هاي جوانان و نخبگان ما در خارج از كشور تبديل به تجارت و بيزينس مي شوند اما در داخل متاسفانه در تجاري سازي ايده ها مشكل داريم كه بايد از طريق ايجاد اكوسيستم تزريق تكنولوژي و فناوري به بخش خصوصي و رشد و توسعه پارك هاي علم و فناوري در كشور اين معضل را رفع كنيم.

وي همچنين بر لزوم حمايت از توانمندي هاي توليدي بخش تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تاكيد كرد و گفت: با توجه به نیاز روزافزون مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به تجهیزات آزمایشگاهی و از سويي ديگر وجود توانمندی فناورانه در شرکت های داخلی، بايد ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری ساز و کارهای دقیق اجرایی صنعت توليد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را در كشور احيا كنيم.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود خواستار بهره‌مندي و استفاده نخبگان و پژوهشگران از امكانات حمايتي صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور شد و ابراز اميدواري كرد تا سال آینده چندین برابر بودجه فعلی از محل‌های دیگر به ویژه بخش خصوصی برای صندوق جذب شود.

وي همچنين خواستار تهيه سند آمايش براي استان آذربايجان غربي شد و گفت: ظرفیت‌های استان باید بر اساس سند آمایش استان احصا شده و در این راستا کارهای پژوهشی انجام شود.

دكتر آق رئيس پژوهشكده مطالعات درياچه اروميه نيز در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت و نتايج طرح هاي مطالعاتي نجات درياچه اروميه ارائه كرد.

گفتني است پيش از آغاز اين نشست، معاون رئيس جمهور به همراه استاندار آذربايجان غربي از پژوهشكده زيست فناوري دانشگاه اروميه بازديد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار