رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ضمن آرزوی سلامتی برای مردم و کادر درمان در مواجه با ویروس کرونا، گفت: در این برهه زمانی که ویروس کرونا تمام عیار به جنگمان آمده، خوشبختانه تمام بخش ها و ظرفیت های استان، بسیج شده اند که امید است با تلاش و مجاهدت های همه دست اندر کاران، به این بیماری فائق آییم.
کد خبر: ۸۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 11 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی دکتر سید محمد جمالیان در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی اراک و سپاه روح الله استان مرکزی، افزود: در کنار همه مجموعه هایی که در حال کمک به جامعه پزشکی هستند، سازمان بسیج مستضعفین نیز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه ای را مبنی بر کمک رسانی تجهیزاتی و لجستیکی و امدادرسانی کادر درمان و نیروی انسانی داوطلب به امضا رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه روح الله استان خوشبختانه از روزهای اول و قبل از ابلاغ تفاهم‌نامه‌ به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان آمد.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: گندزدایی و سمپاشی در اکثر نواحی توسط گروه های جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی فرمانده میدان مبارزه با کرونا است، گفت: سپاه و بسیج هم در خدمت این مجموعه است و انتظار این است همه با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

سردار محسن کریمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در طی این مدت تلاش های بسیاری را انجام داده و امروز این مجموعه در خط مقدم جبهه سلامت است و باید همه، از این مجموعه حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با کرونا در مجموعه استان مرکزی همدلی و هم افزایی خوبی بین همه دستگاه ها وجود دارد، عنوان کرد:  امروز آن چیزی که نیاز است همدلی مردم با مسئولین است که باید ایجاد شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، اقدامات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را یک عمل صالح برشمرد و بیان کرد: نتیجه این عمل صالح باید شکست ویروس منحوس کرونا باشد که قطعا رقم خواهد خورد.

وی ضمن بیان اینکه اگر اخلاص در نیت و رعایت تقوا در عمل، در این عمل صالح اتفاق بیفتد قطعا نتیجه بخش خواهد بود، تصریح کرد: امروز مدافعان سلامت اگر این دو شرط را رعایت کنند قطعا تلاش ها نتیجه خواهد داد.

سردار کریمی ادامه داد: رزمندگان ما در دفاع مقدس با دشمن به طور فیزیکی درگیر بودند و امروز مدافعان سلامت با این ویروس درگیر هستند که اگر رزمندگان دفاع مقدس را برای خود الگو بگیرند، قطعا هم موفق خواهند بود و هم آثار و برکات فراوانی در کار آنها وجود خواهد داشت.

وی توجه به قرآن و عترت در عمل صالح را ضروری دانست و اضافه کرد: اگر می خواهیم عمل صالحمان در موقعیت مناسبی قرار گیرد باید از این دو نعمت استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تجربه نشان داده که در طول چهل سال انقلاب اسلامی آن چیزی که به ما کمک کرده است تا از بحران ها نجات پیدا کنیم، علیرغم به کارگیری دانش و فناوری مورد نیاز، اعتماد به قدرت خداوند است که باید به او اعتماد کنیم.

وی، شرط دست یابی به اهداف را اعتماد به خداوند و داشتن روحیه خدمت گذاری برشمرد و عنوان کرد: این روحیه خدمت رسانی قطعا به ما انگیزه مضاعف خواهد داد.

سردار کریمی با بیان اینکه سپاه روح الله از همان ابتدا آمادگی خود را برای مقابله با این ویروس اعلام کرده و کلیه امکانات و تجهیزات خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است، ادامه داد: کلیه اقداماتی که تا به امروز توسط سپاه و گروه های جهادی و بسیجیان انجام شده کاملا هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی بوده و این هماهنگی و هم افزایی تا ریشه کن کردن این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی فرمانده میدان مبارزه با کرونا است، گفت: سپاه و بسیج هم در خدمت این مجموعه است و انتظار این است همه با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تشریح کرد: سپاه و بسیج در کلیه امور از تولید ماسک، توزیع آنها و ضدعفونی کردن معابر از نظرات کارشناسی و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استفاده می کند و همیشه آماده گوش دادن به پیشنهادات است.

وی عنوان کرد: ۶۲ سوله ای که از امکانات سپاه روح الله استان است آماده برای هرگونه استفاده مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است؛ همچنین هم اکنون در مرکز استان ۵۰۰ تخت بستری در صورت نیاز آماده سازی شده که امیدواریم شرایط به گونه ای نشود که بخواهیم از آنها استفاده کنیم.

سردار کریمی با اشاره به اعلام آمادگی پیشکسوتان بهداری سپاه تصریح کرد: یک سازماندهی در این موضوع اتفاق افتاده و این افراد آماده هستند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی به نیروی انسانی، آنها به کارگیری شوند؛ همچنین مجموعه بهداری سپاه و بسیج جامعه پزشکی با تمام توان و استفاده از کلیه ظرفیت ها آماده خدمت رسانی می باشند.

وی بیان کرد: نیاز امروز استان تشکیل یک کار گروه ویژه و دائمی متشکل از کارشناسان مختلف برای پیگیری مصوبات قرارگاه زیستی استان است که باید جدی گرفته شود؛ جلسات زیادی در استان تشکیل شده که مصوبات خوبی هم داشته اما نظارت بر اجرای مصوبات یک امر ضروری است که باید توسط آن کار گروه ویژه یک مطالبه عمومی از دستگاه های مسئول اتفاق بیفتد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه نظارت،کنترل و هدایت یک امر ضروری است، خاطر نشان کرد: این مهم باید توسط یک کار گروه دلسوز و دغدغه مند پیگیری شود.

سردار کریمی در پایان گفت: امروز باید مجموعه مدیریت استانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاید تا کلیه اقدامات به صورت نتیجه بخش و موثر انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار