امام جمعه موقت تهران :
امام جمعه موقت تهران گفت : امامزادگان با خود کرامت و شفا آوردند و روزنه رحمت خداوند هستند و باید همواره احترام و گرامیداشت این بزرگواران را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
کد خبر: ۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 23 August 2015

به گزارش تابناک یزد  حجت الاسلام کاظم صدیقی شنبه شب در مراسم بزرگداشت مقام امامزاده جعفر (ع) یزد افزود: امامزادگان باب المراد و سند حقانیت هستند و مردم از سال ها پیش تاکنون از این امامزاده ها حاجت گرفته اند.
وی ادامه داد : تجلیل و بزرگداشت امامزادگان یکی از سفارش های قرآن است چراکه خداوند در قرآن فرموده تعظیم شعائر کنید و امامزادگان از شعائر الله هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت : اینکه در جای جای کشور ایران امامزادگانی باعث برکت هستند بدلیل این است که آن بزرگواران در دوره های مختلف بدلیل نبود امنیت هجرت کردند و سختی های زیادی کشیدند تا دین اسلام حفظ شود.
صدیقی افزود : ایران تنها کشوری است که آرم امام علی (ع) را دارد و انقلاب نیز به دست یکی از فرزندان امام علی به پیروزی رسید و پرچم نهضت نیز امروزه به دست خلف صالح ایشان است و باید همواره حافظ این انقلاب و رهبری باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بندگان صالح خدا همواره مورد امتحان قرار گرفته و باید سختی های زیادی را تحمل کنند ، اظهار دشت : حضرت ابراهیم به فرمان خداوند همسر و فرزندش را در بیابان رها کرد و خداوند کمک کرد تا با معجزه آب جوشیده شود و سپس عده ای که از آن جا می گذشتند چادر زده و اتراق کردند و به پاس از این خود گذشتگی همه حاجی ها باید به احترام حضرت هاجر در همان محل رفت و آمد کنند.
وی ادامه داد : خداوند همواره حافظ بندگان صالح خود خواهد بود و لذا نباید از دشمنان ترس داشته باشیم و اینکه خداوند حضرت ابراهیم را پرآوازه کرد بدلیل اطاعت وی و توکل به خداوند بود و خدا همواره فرموده است هرکس که از وابستگی های خود بگذرد او را پر آوازه و نامدار خواهیم کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم شهر یزد همواره ولایت مدار بوده و صفا و بزرگواری در این دیار موج می زند تصریح کرد : تعظیم و بزرگداشت امامزادگان نیز یکی از راه های تدین و ولایت مداری است.
امامزاده جعفر در بلوار بلوارا مامزاده جعفر، محله مصلی عتیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۲۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار