آقازاده استاندار مرکزی همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی رصداز شبکه آفتاب ضمن تشریح اقدامات و عملکرد مجموعه دولت در استان، گفت: هفته دولت تبلور همدلی و همراهی ملت و دولت است.
کد خبر: ۷۷۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 28 August 2019

به گزارش تابناک مرکزی :آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: هفته دولت تبلور همراهی و همدلی مردم با دولت است، حضور مردم در همه عرصه ها و مشارکت بخش خصوصی در توسعه و آبادانی استان و کشور  بیانگر این مهم می باشد.

استاندار مرکزی افزود: در سال های اخیر در کنار  تامین زیرساختها توسط دولت  شاهد حضور فعال و پرتلاش بخش خصوصی و فعالین اقتصادی در به ثمر رسیدن طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بودیم و امسال این حضور پررنگ تر است.

 وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال 751 پروژه عمرانی و اقتصادی با ارزش اعتباری 1938 میلیارد تومان در استان بهره برداری و  عملیات اجرائی 60 پروژه عمرانی و اقتصادی نیز آغاز شد که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد و ارزش ریالی از افزایش برخوردار بوده است.

آقازاده گفت : بهره برداری از پروژه های عمرانی و اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای  7244  نفر اشتغالزایی داشته است که نشان دهنده اعتماد مردم به دولت و انجام سرمایه گذاری است که امیدواریم با ادامه این روند با حضور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی بعنوان سربازان جنگ اقتصادی بتوانیم در جهت رفع مشکلات و توسعه استان گام های موثری برداریم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرستان اراک بیشترین تعداد پروژه های عمرانی و اقتصادی را در هفته دولت امسال دارا بوده است، گفت: تقاطع های غیر هم سطح اراک که عملیات اجرائی آنها از سال ها قبل آغاز شده بود ، امسال با مدیریت شهری و حمایت همه دستگاه های اجرائی به بهره برداری رسید.

آقازاده درخصوص صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ استان به ویژه هپکو و آذرآب، گفت: شرکت هپکو اراک در سال 97 در شرایط بهتری بسر می برد ولی در سال های اخیر هیچگاه به تولید مطمئن نرسید، بخشی از مشکلات هپکو در استان و مربوط به دستگاه های استانی نیست و باید در سطح ملی پیگیری شود .

استاندار مرکزی گفت: استان هر چه در توان داشت برای رفع مشکلات هپکو انجام داد و با پیگیری هایی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دادگستری کل استان صورت گرفت توانستیم معوقات کارکنان و حقوق تا تیر ماه آنان را پرداخت نمائیم .

وی ادامه داد: از دلایل مشکلات هپکو عدم تحقق تعهدات دستگاه های ملی از جمله خرید 300 دستگاه از مجموعه محصولات هپکو است که می توان آن را در اثر اعمال تحریم ها و افزایش قیمت محصولات تولیدی هپکو دانست.

وی افزود: در پی مکاتبه ای که با رئیس جمهوری درخصوص هپکو انجام شد ایشان به دو وزیر صمت و اقتصاد و دارایی دستور بررسی و ارائه پیشنهاد را دادند که در این نامه مسائل و مشکلات هپکو تشریح و پیشنهاداتی ارائه شد مبنی بر اینکه تا مادامیکه هپکو در شرایط بحرانی است به دولت بازگردد و سهامدار فعلی که نتوانست و حتما نمی تواند به تعهدات خود عمل نماید برکنار شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: طرح مسئله هپکو در جلسه اقتصادی سران سه قوه می تواند روزنه ای برای حل مشکلات اساسی هپکو باشد که امیدواریم این جلسه برگزار شود.

آقازاده با اشاره به اینکه بخش اعظمی از حقوق تیر ماه کارکنان هپکو پرداخت شده است، بیان کرد: اقداماتی که در حیطه وظایف استان بود انجام شده است امیدواریم با اجرای تعهدات دستگاه های ملی مشکلات هپکو در  ماه های آینده برطرف شود.

استاندار مرکزی درخصوص شرکت آذرآب نیز گفت: شرکت آذرآب دارای مشکل مدیریتی و سهامداری است، بانک کشاورزی 30درصد سهام این شرکت را دارد که نتوانسته به تعهدات خود بخوبی عمل نماید.

وی افزود: شرکت آذرآب دارای سفارش کار است و می تواند به دوران طلائی خود بازگردد،  واگذاری سهام بانک کشاورزی به سهامدار ی که بتواند موثر عمل نماید به حل مشکلات آذرآب کمک می نماید.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی سومین استان در کاهش نرخ بیکاری است، گفت: شهرستان های اراک، خمین و شازند دارای نرخ بالاتری نسبت به دیگر شهرستان های استان هستند که باید در جهت کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان ها اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: برای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان خمین با برنامه ریزی های صورت گرفته باید بتوانیم  تا سال 1400 حدود 2 هزار شغل در این شهرستان ایجاد نمائیم تا نرخ بیکاری این شهرستان 2 تا 3 درصد کاهش یابد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار