معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: کشفیات کالاهای قاچاق در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نشان از تلاش و پیگیری مستمر دستگاه‌های متولی در مبارزه با این پدیده مضر است.
کد خبر: ۷۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 02 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام،عبدالوهاب بخشنده گفت: افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در استان نسبت به سال گذشته نشان از تلاش و پیگیری مستمر دستگاه‌های متولی در مبارزه با این پدیده مضر دارد.

وی افزود: قاچاق کالا و ارز تاثیر مستقیمی بر افزایش نرخ بیکاری و کاهش تولید داخلی را به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار داشت: قانون‌گذار بنا بر تبصره ۱ ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسوولیت کارگروه پیشگیری از جرایم قاچاق کالا و ارز بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است، پیشبرد اهداف دستگاه قضا نیازمند همکاری نهادهای ذیربط  است.

وی بیان داشت: سامانه (سجام) جمع‌آوری گزارشات مردمی در استان ایلام فعال است و مردم هرگونه مشاهده تخلف، انتقاد، پیشنهاد خود را از طریق این سامانه به اطلاع و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوع منعکس و پیگیری شود.

بخشنده اضافه کرد: در بحث مطالبه مهریه زوجین، سال گذشته ۳/۶ درصد و طلاق توافقی ۸/۲ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه (تصمیم ) در جهت رصد دقیق آمار طلاق و غربالگری زوجین قبل از ورود به مراجع قضایی و ثبت پرونده با همکاری بهزیستی استان تشکیل شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار