مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت : شهرستان چرداول باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برای کشت "گل محمدی" و روستای هدف گردشگری زنجیره به عنوان پایلوت تولید این گیاه انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 10 May 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سیاهی بیان داشت : سازمان جهادکشاورزی استان با توجه به مزایای گل محمدی از جمله استخراج فرآورده‌های جانبی این گیاه، ارزش افزوده، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم، بازار فروش محصولات، رونق گردشگری کشاورزی و ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی از کشت و توسعه گل محمدی حمایت می‌کند.

وی افزود : به دلیل اینکه گل محمدی امکان رشد در اراضی دیم، آبی، شیبدار، باغ، مزرعه و حتی باغچه‌های داخل منازل را دارد، یکی از برنامه‌های ترویجی سازمان، آموزش زنان روستایی در خصوص کشت ارقام مختلف این گل در مزارع و باغات و داخل منازل مسکونی است. در حال حاضر ۳۸ هکتار از اراضی دیم، آبی و زمین های شیبدار استان به کشت ارقام گل محمدی اختصاص یافته است.

سیاهی ادامه داد : از گل محمدی می توان فرآورده‌هایی مانند گل خشک شده، روغن، اسانس، غنچه و گلاب استخراج کرد که با توسعه کشت این گل امکان راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و اشتغالزایی بیشتر افراد جویای کار فراهم می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار