یک محیط بان در شهرستان مرزی سردشت آذربایجان غربی با قرار دادن دو شرط، ضارب خود که یک صیاد غیرمجاز ماهی بود را بخشید.
کد خبر: ۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 29 July 2015
به گزارش تابناک یزدرییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت فت: این محیط بان که آزاد قادری نیا نام دارد چند ماه پیش توسط تعدادی از صیادان غیرمجاز که در منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد به وسیله موتور برق در حال صید ماهی از رودخانه زاب بودند، مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه پا به شدت مصدوم شده بود.

کریم خضری گفت: این تعداد صیاد برای جلوگیری از توقیف موتور برق و دستگیری شان توسط محیط بانان اقدام به پرتاب سنگ و مصدوم کردن این محیط بان کرده بودند.

وی اضافه کرد: پس از پیگیری این موضوع و تشکیل پرونده ای در این زمینه در دستگاه قضایی علاوه بر تخلف زیست محیطی صورت گرفته، این متخلف که سابقه دو بار دیگر تخلف زیست محیطی را نیز در پرونده داشت بر اساس حکم دادگاه به دو سال حبس و پرداخت 20 میلیون ریال دیه محکوم شد.

خضری افزود: این متخلف پس از چندین بار اظهار ندامت، از طرف این محیط بان خیرخواه سردشتی به دو شرط مورد بخشش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: شروطی که این محیط بان برای این صیاد متخلف در نظر گرفته است، ترک صید غیرمجاز برای همیشه و تبدیل وی به عنوان یک هوادار محیط زیست بود که مورد قبول فرد خاطی قرار گرفت.

خضری گفت: این شکارچی ضمن اظهار ندامت متعهد شد که تخلف زیست محیطی مرتکب نشده و در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی نیز فعالیت کند.

استفاده از روش های کشتار جمعی آبزیان از جمله استفاده از موتور برق که توسط صیادان غیرمجاز در این شهرستان رواج دارد علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن ماهیان کوچک نیز می شود، تغییرات ماندگاری در اکوسیستم آبی رودخانه ایجاد می کند.

رودخانه زاب سردشت یکی از منابع ذخایر آبزی در جنوب استان است که از ارتفاعات پیرانشهر سرچشمه گرفته و بعد از گذشتن از سردشت وارد خاک عراق می شود.

شهرستان سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار