رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر استان پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۶۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 01 October 2018

حسن زارع رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر استان پرداخت‌شده است.

زارع افزود: این میزان وام از طریق شرکت تعاونی عشایر، با بازپرداخت چهارساله برای خرید علوفه و نهاد‌های دامی و جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از پدیده خشکسالی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، بابیان اینکه در این مدت همچنین ۱۲ میلیارد ریال وام به هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد افزود: این مبلغ برای تأمین سرمایه در گردش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی پرداخت‌شده است.

زارع ادامه داد: باوجود ۲ دهه خشکسالی و فقر مراتع، عشایر عشایر استان یزد تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردنداستان در سال ۱۳۹۶، چهار هزار و ۳۸۰ تن فرآورده دامی و لبنی به ارزش ۴۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تولید کردند.

وی ادامه داد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نقش بسزایی دارند.
وی، تأمین آب موردنیاز دام را بسیار ضروری خواند و ادامه داد: در بخش آبرسانی سیار افزون بر ۲.۵ میلیارد بودجه هزینه شد.

زارع گفت: با این مبلغ، آب شرب دام عشایر از طریق یک هزار و ۳۰۰ دستگاه تانکر ۱۰ و ۱۲ هزار لیتری در ۶ ماه گذشته توزیع شد.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد افزود: در این مدت، با ۶۰۰ میلیون ریال بودجه، چهار باب آب‌انبار، برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام ۴۰ هزار لیتر در مناطق عشایری استان ساخته شد.

زارع با اشاره به اهمیت بیمه عشایری گفت: ۷۰ درصد جمعیت عشایر استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و ۴۰ درصد دام‌های آن‌ها هم در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

جمعیت عشایر استان که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر شامل یک هزار و ۳۰۰ خانوار است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

عشایر ابرکوه با ۴۲۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت در مناطق هارونی، اسفند آباد و فراغه زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار