تابناک ایلام
ائمه جمعه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده کشورمان برای تثبیت حقوق هسته‌ای، بر هوشیاری نسبت به بدعهدی طرف مقابل از جمله آمریکا تاکید کردند.
کد خبر: ۶۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 24 July 2015

به گزارش تابناک ایلام ، ائمه جمعه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده کشورمان برای تثبیت حقوق هسته‌ای، بر هوشیاری نسبت به بدعهدی طرف مقابل از جمله آمریکا تاکید کردند.

ائمه جمعه همچنین با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست استکبارستیزی ملت ایران ادامه خواهد داشت نسبت به ذوق‌زدگی برخی از سیاستمداران داخلی برای‌ برقراری ارتباط با آمریکا هشدار دادند و گفتند: شیطان بزرگ همچنان دشمن درجه یک ملت ایران است.

* بد‌عهدی آمریکا در توافق هسته‌ای با پاسخ سخت ملت ایران روبه‌رو می‌شود

امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با بیان اینکه ‌بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای با پاسخ سخت روبرو می‌شود،‌ گفت: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر فرمودند «این توافق باید مجاری قانونی خود را طی کند.»

وی در ادامه با انتقاد از گروهی خاص که سعی در تصاحب توافق هسته‌ای به نام خود و تفرقه‌افکنی میان ملت را دارند، گفت: این موفقیت متعلق به ملت و ایستادگی 12 ساله آن‌ها و مدیریت‌های کلان رهبری است.

خطیب امروز نماز جمعه ورامین سپس ضمن هشدار به آمریکایی‌ها در مورد بدعهدی‌های احتمالی و عمل به تهدیدات خود ادامه داد: بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای با پاسخ سخت روبرو خواهد شد، ملت ایران همواره اعلام کرده باید خطوط قرمز لحاظ شده رهبری در توافقنامه لحاظ شود و هرکس به این ملت و کشور چشم طمع داشته باشد پاسخ وی گلوله سرخ خواهد بود.

*سیاست‌های ایران در منطقه کاملاً در مقابل آمریکاست

امام جمعه تبریز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ‌به برجام مذاکرات هسته‌ای ایران با 6 قدرت جهانی نیز اشاره کرد و گفت: با وجود مذاکرات آمریکا همچنان تهدیدات خود علیه ایران را ادامه می‌دهند و یکسری مسائل تحریف شده را مطرح می‌کند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه موضوع هسته‌ای به‌ وسیله مسئولان در حال پیگیری است و نباید موجب دودستگی در مردم شود، تصریح کرد: سیاست‌های ایران در منطقه کاملاً در مقابل آمریکاست.

وی با تأکید بر اینکه نسخه راه حل مشکلات دنیای اسلام حفظ وحدت و یکپارچگی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته‌ای به وسیله مسئولان مربوطه خود در حال پیگیری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسیر قانونی برای تصویب متن هسته‌ای باید طی شود، اظهار داشت: سیاست‌های آمریکا در منطقه با سیاست‌های ایران 180 درجه متفاوت بوده و سیاست ما در مقابل آمریکای مستکبر هیچ تغییری نخواهد کرد.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد، برکات ماه مبارک رمضان همیشه در جامعه ساری و جاری باشد و روش‌های رمضانی شدن در سایر ایام مورد توجه قرار گیرد.

* ‌انتقاد از شادی‌های مختلط بعد از مذاکرات هسته‌ای 

امام جمعه موقت عسلویه نیز در خطبه‌های این هفته عسلویه از شادی مختلط بعد از مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد‌ و گفت: در بحث مذاکرات به دو نکته اشاره می‌کنم اول اینکه ما از اعضای تیم مذاکره‌کننده تشکر می‌کنیم و امیدوارم که این عزیزان توانسته باشند خطوط قرمز نظام را رعایت کنند و شرمنده خون شهدا و مردم و ولایت نباشند.

بدری افزود: نکته دوم صرف نظر از بحث توافق شادی بعد از آن بود که لازم است مسئولان در این زمینه هوشیار باشند بعضی از شادی‌های زشتی که اتفاق افتاد خوب نبود؛ ما مخالف شادی مردم نیستیم اما شادی مبتذل در خیابان‌ها و مختلط و حرکات زشت جایز نیست و ما این‌گونه شادی که خلاف شرع باشد را محکوم می‌کنیم.

*‌غرب به‌جای انتظار تغییر رفتار ایران نگاه خود را تغییر دهد 

امام جمعه دماوند نیز در خطبه‌های این هفته دماوند ‌با بیان اینکه آمریکا به استفاده از سیاست چماق و هویج به دنبال دوقطبی شدن جامعه اسلامی است، گفت: اردوگاه غرب باید به‌جای انتظار از تغییر رفتار ایران، نگاه خود را نسبت به ملت این کشور تغییر دهد. 

‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد علاءالدینی ‌به موضوع جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: امروز انتظاراتی از مسئولان، مردم و تیم دیپلماسی ایران در این شرایط حساس پس از فرجام وجود دارد.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه باید نسبت به تب‌وتاب غیرعادی و ذوق‌زدگی غربی‌ها و اروپایی‌ها، نوع برخورد و استقبال شورای امنیت ملی با صدور قطعنامه در مدت‌زمان کوتاه و تهیه باعجله پیش‌نویس توسط آمریکایی‌ها تحلیل و توجه داشته باشیم، ادامه داد: آنها به دنبال محدود کردن موشک‌های دفاعی ما هستند.

علاءالدینی اضافه کرد: اگرچه برخوردهای آنها نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، اما برای آن دسته از کسانی که به خوبی جبهه‌های خط را می‌شناسند، هشداری برای مراقبت بیشتر است و در این زمینه، باید نسبت به این مسائل توجه ویژه داشت.

‌علاءالدینی ادامه داد: از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که کشورهای غربی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، منتظر تغییر رفتار و موضع‌گیری ایران برابر جنگ‌های ایجاد شده در سوریه، یمن و عراق هستند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و ملت ایران ظرفیت و اقتدار خود را به خوبی در حین انجام مذاکرات به رخ جریان مقابل کشاندند، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای حفظ خطوط قرمز و خواسته‌های نظام مقدس اسلامی، 10 بار میز مذاکرات را ترک کردند و به گفته رئیس‌جمهور کشورمان نیز دو بار هم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به کشور فراخوان شد.

امام جمعه دماوند افزود: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای انتظار داریم که باصلابت از دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای صیانت کنند، به صورت فعال و لحظه‌ای پاسخ هتاکی و باج‌خواهی‌های دشمن را داده و منافع ملی به خصوص انسجام را نباید تا وصول نتایج نهایی مذاکرات با طی روند قانونی به منفعت‌های دیگری ترجیح دهند.

علاءالدینی تصریح کرد: امروز باید بدانیم دشمنی که با تهدید نتوانست انسجام ما را از بین ببرند، می‌خواهد با سیاست چماق و هویج سبب دوقطبی شدن جامعه اسلامی شود؛ در این خصوص، نباید از نقشه‌هایی که به‌ظاهر تهدیدی برای ما محسوب می‌شوند نیز غافل شد.

وی تأکید کرد: اردوگاه غرب باید به‌جای انتظار از تغییر رفتار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نگاه خود را نسبت به ملت این کشور تغییر دهد.

‌‌*هیچ قدرتی توان گرفتن فناوری هسته‌ای را از ایران ندارد

امام جمعه موقت شهریار نیز در خطبه های این هفته شهریار گفت: انرژی هسته‌ای به دست فرزندان ملت بومی‌سازی شده است و هیچ قدرتی توان گرفتن این فناوری را از ما ندارد. 

‌حجت‌الاسلام والمسلمین علی رفیعی ‌با اشاره به بومی‌سازی انرژی هسته‌ای در کشور خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای به دست فرزندان ملت بومی‌سازی شده است و هیچ قدرتی توان گرفتن این فناوری را از ما ندارد.

رفیعی در پایان متذکر شد: باید از تیم‌مذاکره‌کننده و در راس آنها آقای ظریف به خاطر تلاش شبانه‌روزی که در مذاکرات هسته‌ای داشت تشکر کنیم.

‌*ملت ایران اجازه محدودسازی تسلیحاتی را نمی‌دهد‌

امام جمعه قم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: آنچه اضافه بر «برجام» در قطعنامه شورای امنیت آورده شود را قبول نداریم و اجازه محدودسازی فناوری موشکی و تسلیحاتی خود را نمی‌دهیم. 

‌‌آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم ‌به برنامه اقدام مشترک ایران و 1+5 پرداخت و افزود: این جمع‌بندی با تصویب مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی گفت: از تیم مذاکره‌کننده که پنجه در پنجه شیاطین بزرگ عالم افکندند تشکر می‌کنیم ولی باید به نکاتی هم توجه داشت؛ پیشرفت‌های به دست آمده در برجام دارای عوامل متعددی است که نخستین مورد مقاومت ملت ایران است، پیشرفت‌های نظامی و علمی و فناوری‌های برتر جمهوری اسلامی هم در این زمینه تاثیرگذار بوده‌اند و جبهه مقاومت و حضور قوی سپاه و ارتش ما هم جزو این عوامل به شمار می‌روند و هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب هم بر همه اینها سایه افکنده است.

اعرافی تصریح کرد: ملت و دولت می‌دانند که اقتدار ایمانی و رهبری‌های هوشمندانه ولایت فقیه، جزو فتوحات جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

امام جمعه قم ادامه داد: ایران اسلامی به احترام افکار عمومی جهان و برای صلح جهانی پای میز مذاکره حاضر شد و دشمنان گمان نکنند تحریم و تحمیل آنها می‌تواند ملت ایران را به عقب براند؛ درگیری‌های میان دولت و کنگره آمریکا برای ما مهم نیست و مردم ما بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نشان داده که هیچگاه به خاطر سختی و دشواری‌های مادی از ارزش‌های خود دست نمی‌کشد، گفت: برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت‌هایی داشت که اشکالات برجام باید در مراجع قانونی ما برطرف شوند؛ آنچه اضافه بر اینها در قطعنامه آورده شود را قبول نداریم و اجازه محدودسازی فناوری موشکی و تسلیحاتی خود را نمی‌دهیم.

اعرافی با تاکید بر اینکه روابط ما با دیگر کشورها و گروه‌ها ارتباطی با دشمنان ندارد و دوستان مقاومت را همچنان مورد توجه و حمایت قرار می‌دهیم خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچگاه از آرمان استکبارستیزی خود عقب نمی‌نشیند و بر سر اصول خود استوار می‌ماند.

*‌ایران زیر بار مصوبات دلخواه صهیونیست‌ در توافق هسته‌ای نمی‌رود

امام جمعه موقت یاسوج نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار مصوبات دلخواه صهیونیست‌ در توافق هسته‌ای نمی‌رود. 

‌حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ‌با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: هنوز توافقی شکل نگرفته و شاید جمع‌بندی‌ها نسبت به لوزان در خصوص پرونده‌ای هسته‌ای کشورمان کمی بیشتر شده است.

وی گفت: رهبری معظم انقلاب در خصوص مذاکرات فصل‌الخطاب هستند و در هر کجا که احساس کنند منافع ملت در خطر است زیر بار نخواهند رفت.

امام جمعه موقت یاسوج با تأکید بر اینکه شورای امنیت و برخی قدرت‌های بزرگ به دنبال تأمین منافع اسرائیل در پرونده هسته‌ای ایران هستند، افزود: آن‌ها به دنبال خلع سلاح ایران هستند همان کاری که درست با کشور عراق کردند و ابتدا به بهانه بازرسی‌ها به همه اطلاعات آن کشور دست یافتند و سپس حمله نظامی خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: اما اکنون طرف مقابل آن‌ها ایران اسلامی است که با درایت رهبری و هوشیاری مردم و مسئولان اجازه هرگونه خیال باطل و توطئه را از دشمن خواهند گرفت.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که ایران با این مذاکرات دست از مبارزه با استکبار برداشته است، در حالی که رهبری معظم انقلاب به صراحت در خطبه‌های نماز عید فطر اعلام کردند که مبارزه با استکبار و یاری مظلومان از دستورات قرآنی است و جمهوری اسلامی از اجرای دستورات قرآن دست برنمی‌دارد.

‌*هرگز دوستان خود در منطقه را تنها نمی‌گذاریم‌

امام جمعه موقت سمنان نیز در خطبه های نماز جمعه سمنان گفت: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها دوستان خود در منطقه را تنها نمی‌گذارد؛ بلکه همواره به آن‌ها در عرصه‌های مختلف کمک می‌کند. 

‌حجت‌الاسلام سید جلال احمدپناهی ‌ضمن اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای‌ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای نه‌تنها دوستان خود در منطقه را تنها نمی‌گذارد؛ بلکه همواره به آن‌ها در عرصه‌های مختلف کمک می‌کند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: در خصوص مسئله هسته‌ای، ملت ایران مانند دیگر موضوعات در عرصه‌های مختلف همراه رهبر خود هستند و بر اساس فرمایشات ایشان رفتار می‌کنند.

احمدپناهی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که همواره از دوستان خود در منطقه حمایت‌های لازم را می‌کنیم.

وی افزود: مردم انقلابی ایران اسلامی، قدردان زحمات گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند و این موضوع را در تمام مراحل مذاکره و بعد از توافق هسته‌ای به‌خوبی نشان داده‌اند.

احمدپناهی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در طول تاریخ استکبارستیز بوده و این موضوع را نشان داده و مقابل زورگویی مقاومت کرده است، تصریح کرد: برخورد قاطع با آمریکا و استکبار جهانی را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: مردم ایران نسبت به اکثریت اعضای گروه 1+5 بی‌اعتماد هستند و به همین دلیل با چشمانی باز موضوع هسته‌ای را دنبال می‌کنند تا جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در مسیر قانونی طی شود.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش بودند تا جامعه اسلامی ایران را دوقطبی کنند و با اتحاد ملت ایران هرگز به این آرزوی دیرینه خود نرسیدند.

‌*‌ ضرورت توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری

امام جمعه ارومیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه بر ضرورت توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد. 

‌حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی افزود: مقدمات توافق مذاکرات هسته‌ای که بین ایران و 1+5 امضا شد مسئولان امر و همه مردم باید از مقام معظم رهبری تبعیت کنند و کسی حق تخطی از دستورات ایشان را ندارد و خطوط قرمزی که ایشان بیان فرمودند همه باید رعایت شوند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در تمامی جریانات به ویژه مذاکرات هسته‌ای خدا را از یاد نبریم باید اعتماد به قدرت و حمایت خداوند متعال باشد چراکه انسان به هرکس غیر از خداوند متعال اعتماد کند تباه می‌شود و تنها کسی که به مومنان کمک کرده و می‌کند خداوند متعال است.

‌*‌دستگاه دیپلماسی پاسخ رجزخوانی‌های آمریکا را بدهد

امام جمعه قیدار نیز در خطبه های نماز جمعه قیدار گفت: دستگاه دیپلماسی پاسخ رجزخوانی‌های آمریکا را بدون هیچ ملاحظه‌‏ای بدهد. 

‌حجت‌الاسلام سید علی طالبی ‌با بیان اینکه مذاکرات هسته‏‌ای به معنی عادی‏‌سازی روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نیست، ادامه داد: بر‌خلاف تصور عده‌‏ای که خیال می‏‌کنند ایران اسلامی با این مذاکرات دست از استکبار‌ستیزی برداشته‌ و دوران استکبار‌ستیزی رو به پایان است، اما  با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده‌ در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

خطیب جمعه قیدار ادامه داد: مقام معظم رهبری از همان زمانی که مسئولیت رهبری را بر‌عهده گرفتند، در تداوم خط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، همواره راهبرد استکبار‌ستیزی را سرلوحه‌ کارها قرار داده‌اند و آمریکا را به عنوان اصلی‌ترین مصداق استکبار معرفی کرده‌اند پس آن چیزی که اصالت دارد استکبار است و آنچه که آمریکا را به دشمن غیر‌قابل‌معاشرت تبدیل کرده، روح استکباری است که  در ذات آن نهادینه ‌شده است.

‌طالبی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌‏کننده، همان طور که در جریان مذاکرات به‌‏خوبی ثابت کردند که از ظرفیت و جوهره انقلابی و فنی قابل‌تقدیری برخوردار هستند، شایسته است از دستاوردهای مذاکرات با صلابت صیانت کنند و جبهه حریف، را به طور دقیق رصد کنند و به ‏موقع و به ‏هنگام در راستای منافع ملی و منویات مقام معظم رهبری پاسخ دشمنان ملت ایران را بدون هیچ ملاحظه‌‏ای بدهند و مطمئن باشند که آحاد مردم شریف ایران مثل همیشه پشتیبان آنها هستند.‌‌

‌*دست از مبارزه با شیطان بزرگ برنمی‌داریم

امام جمعه موقت رشت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی گفت: درست است که با شیطان بزرگ آمریکا مذاکره کرده‌ایم، اما دست از مبارزه با آن برنمی‌داریم و از نهضت‌های آزادی‌بخش حمایت می‌کنیم. 

‌حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مردم و مسئولان باید الزام‌هایی را نسبت به مذاکرات هسته‌ای داشته باشند.

وی افزود: عده‌ای جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را پیروزمندانه می‌دانند و برخی نگاه بدبینانه به مذاکرات دارند و این دو نگاه افراطی و تفریط است.

خطیب موقت رشت نتیجه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را به نوعی برد برد و یا باخت باخت دانست و تصریح کرد: هر کدام از طرفین می‌گویند پیروز شده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستاورد جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری تحقق کرد، افزود: شش کشور نظام سلطه پای میز مذاکره نشستند.

‌‌*‌حمایت از مستضعفان را با اعتماد به آمریکا معاوضه نمی‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در خطبه های این هفته کرمانشا‌ه با اشاره به اینکه تصویب شدن یا نشدن جمع‌بندی مذاکرات نمی‌تواند به محکمات و اصول انقلاب خدشه وارد کند، گفت: ایران از مستضعفان عالم حمایت می‌کند. 

‌آیت‌الله شیخ مصطفی علما ‌وظیفه مسئولان را حفظ مصالح ملی بیان کرد و متذکر شد: مذاکره به‌معنای رفع دشمنی نیست و اوباما طی چند روز اخیر به صراحت دشمنی خود را اعلام کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمنان و هوشیاری در برابر نقشه‌های آنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مذاکره در محدوده مشخصی بنا بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب انجام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: دشمن به‌راحتی عهدشکنی می‌کند و هرگز قابل اعتماد نیست و همه ما باید مراقب بوده و حرکات دشمن را زیر نظر بگیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه تصویب شدن یا نشدن جمع‌بندی مذاکرات نمی‌تواند به محکمات و اصول انقلاب خدشه وارد کند، گفت: ایران اسلامی از دوستان خود و مستضعفان عالم حمایت می‌کند و این موضوع دستور اسلام است.

‌*‌دول مرتجع منطقه با حمایت آمریکا به دنبال ایجاد آشوب در منطقه هستند 
امام جمعه بوشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر گفت: آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و دول مرتجع منطقه بنای ایجاد آشوب در منطقه دارند که باید همگان هوشیار و آماده باشند. ‌

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری‌ با تاکید بر توجه به دسیسه‌های دشمنان افزود: دشمن همواره تلاش می‌کند تا ترفندهای خود را عملی کند و جوهره وجودی دشمنان اسلام و نظام اسلامی مشخص است که در واقع اعتماد به دشمن به معنی اعتماد به چیزی است که علیه ما فعال است.

صفایی‌بوشهری با نقش مهم بصیرت سیاسی و کیاست مدیریتی در مقابله با دشمنان پرداخت و تصریح کرد: بصیریت سیاسی و کیاست مدیریتی در برنامه‌‌ها و عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی سبب می‌شود در دام دشمن گرفتار نشویم.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه دول مرتجع منطقه با حمایت آمریکا دنبال ایجاد آشوب در منطقه هستند، ادامه داد: آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و دول مرتجع منطقه بنای ایجاد آشوب در منطقه دارند که باید همگان هوشیار و آماده باشند.

*‌ذره‌ای از کیفیت مرگ بر آمریکا در ایران کاسته نمی‌شود

امام جمعه موقت بندرعباس نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه باید با منطق و درایت با نتیجه مذاکرات مواجه شویم، گفت: نباید توقعات را در این راستا بالا برد و حتی استفاده از اصطلاحاتی همانند پساتحریم نابجا است. 

‌‌حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی ‌با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: همانطور که رهبری از این تیم تقدیر کرده‌اند ملت نیز قدردان تلاش‌های تیم مذاکره کننده است و باید گفت که ملت و رهبری، همانطور که خود ایشان گفتند تا زمانی پشتیبان مذاکرات هستند که عزت ملت و نظام حفظ شود.
وی با بیان اینکه این مذاکرات چه به جایی برسد چه نرسد، امنیت اسرائیل از طرف مقاومت تامین نخواهد شد، افزود: این یک نظریه راهبردی است و هیچکس نباید فکر کند چون مذاکره شده است باید از کیفیت مرگ بر آمریکا کاسته شود چرا که جنایات این شیطان مداوم بوده و هر چه جلوتر می‌رویم دست آمریکا را در پشت پرده جنگ تحمیلی علیه ایران بیشتر می‌بینیم.
تقوی همچنین اضافه کرد: سیاستمداران و روشنفکران نیز باید با درایت کامل با این مذاکرات مواجه و پیرامون آن با منطق حرف بزنند چرا که در غیر اینصورت توقعات مردم بالا رفته و اگر برآورده نشود یاس و ناامیدی نسبت به نظام رخ خواهد داد.‌

*ملت ایران شعار استکبارستیزی را کنار نخواهد گذاشت 
امام جمعه موقت ملایر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته ملایر گفت: ملت ایران شعار استکبارستیزی را کنار نخواهد گذاشت. 

‌حجت‌الاسلام عبدالله مقدسیان ‌‌با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران با تدبیر هوشمندانه و راهبردی رهبر در این مذاکرات به موفقیت رسیدند که رهبر معظم انقلاب نیز از تیم مذاکره‌کننده و زحمات چندین ماهه آنها تشکر کرد.

امام جمعه موقت ملایر با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: این مذاکرات باید به نفع مردم و نظام و کشور باشد و ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نخواهد رفت.

وی افزود: ملت ایران تا رسیدن به حق خود و پیروزی نهایی در برابر دشمنان اسلام شعار استکبارستیزی را ادامه می‌دهد.

*‌ از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ‌تشکر می‌کنیم‌

امام جمعه موقت کرمان نیز در خطبه های نماز جمعه ا‌ین شهر گفت: ‌از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم.

‌حجت‌الاسلام مهدی عربپور ‌بیان داشت: مسئله مهم هسته‌ای که اکنون به این مرحله رسیده و توافقنامه تنظیم شد و در مسیر قانونی خود حرکت می‌کند، این هم از برکات نماز جمعه است.

‌وی گفت: وهابیون دست ساخت کشورهای استکباری از جمله انگلیس هستند و تاریخ وهابیت دو قرن بیشتر نیست و آنها در اعتقادات خود اعتقادات انحرافی دارند و به ظاهر قرآن عمل می‌کنند.

‌‌عربپور افزود: متن توافق هسته‌ای هم به مجلس شورای اسلامی و توضیحات وزیر امور خارجه کشور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای به نمایندگان مردم ارائه شده است و ان‌شاءالله مسیر قانونی خود را طی می‌کند و قطعنامه‌ای که شورای امنیت صادر کرد و پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی برای کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات این نیست که ما 100 درصد برنده شویم و طبیعی این است که در جاهای لازم کوتاه آمده‌ایم تا اینکه به جاهای خوبی برسیم و امیدواریم با عنایت خداوند و  بیانات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های مسئولان و دقتی که نمایندگان مجلس دارند به جای خوبی برسد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند «بحث انرژی هسته‌ای مال همه مردم است و همه مردم مقاومت و ایستادگی کردند و باید از افراط و تفریط‌ها در این زمینه پرهیز شود».

‌*‌موفقیت مذاکرات مرهون هدایت‌های مدبرانه رهبری است‌

امام جمعه سنندج نیز با اشاره به موفقیت ایران در جمع‌بندی نتیجه مذاکرات هسته‌ای، این مهم را مرهون هدایت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب دانست. 

‌ ماموستا امین راستی ‌با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، دستیابی به این توافق و پیروزی آن را نتیجه تلاش این تیم عنوان کرد.

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری مدبرانه این تیم را راهنمایی کردند و دلیل عمده این موفقیت مرهون همین هدایت‌های مدبرانه رهبری است که ما از خداوند متعال برای ایشان آرزوی طول عمر بابرکت داریم تا همچنان از اسلام و مسلمین و عزت کشور پاسداری نمایند.

ماموستا راستی تصریح کرد: نباید از این نکته غافل شد که طرف مقابل ایران یعنی تمام قدرت‌های جهان، به این توافق نیاز داشتند و این اعتراف خود آنهاست.

*‌آمریکا از قدرت ایران هراس دارد
امام جمعه موقت اصفهان نیز گفت: امروز هر ایرانی در برابر دشمنان اسلام یک بمب اتم است و ما هیچ نیازی به بمب اتم نداریم، این را جهانیان می‌دانند. ‌

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی ‌در ارتباط با موضوع مذاکرات گفت: دشمنان ما می‌گویند ما ایران را تحت فشار گذاشتیم و آنها را مجبور به مذاکره کردیم که این موضوع کاملاً اشتباه و غلط است. آنها از قدرت ایران اسلامی هراس دارند. خدا این ترس را در دل آنها انداخت. چندین بار به رهبر عزیز انقلاب و مسئولان کشور نامه نوشتند و خواستار مذاکره با ما شدند. باید به آنها گفت ما تا یک‌قدمی ساخت بمب اتمی پیش رفتیم و اگر قصد ساخت بمب اتم داشتیم آن روزها ساخته بودیم و از آمریکا و متحّدانش ترسی نداشتیم، اما دین ما اجازه این کار را به ما نمی‌دهد و ما نیز این کار را نکرده و نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: آنها از ایران قدرتمند در منطقه ترس دارند. وقتی رهبر معظم انقلاب در سخنانی قاطع و شیوا فرمودند اگر اسرائیل غلطی بکند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم به این نتیجه رسیدند که باید با ایران وارد مذاکره شوند. ما هم طبق دستور قرآن مذاکره را پذیرفتیم. خوشبختانه نمایندگان ما با قدرت جلوی زیاده‌خواهی آنها ایستادند. همان‌گونه که رهبری فرمودند بحث ما با آمریکا فقط در ارتباط با انرژی هسته‌ای است و هیچ اعتمادی به آنها نداریم. بعضی‌ها فکر نکنند قرار است از فردا سفارت آمریکا در تهران بازگشایی شود. ما دربرابر قدرت‌ها حرفی برای گفتن داریم. دشمن را به زانو درآورده و راه خود را با قدرت ادامه می‌دهیم. امروز هر ایرانی در برابر دشمنان اسلام و مسلمین همانند یک بمب اتم عمل می‌کند، بنابراین ما نیاز به بمب اتم نداریم و این را دشمنان ما نیز به خوبی می‌دانند.

‌*‌ایران برای دفاع از خود نیاز به اجازه کسی ندارد

امام جمعه گرگان نیز با انتقاد شدید از موضعگیری منفی برخی از غربی‌ها نسبت به توافق هسته‌ای ایران و 1 + 5 که این توافق را «بد» توصیف کرد‌ند،‌ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود، از کسی اجازه نمی گیرد.

‌آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏‏‌های‏ نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این شهر اظهار داشت: توافق هسته‌ای موجی در جهان به راه انداخته و نظر خیلی از دولت ها و ملت ها را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه ما در این مذاکرات فقط درباره مسائل هسته ای مذاکره کردیم، افزود: متاسفانه بعد از توافق هسته ای، برخی از غربی ها و متحدان آنها، مسائلی را مطرح کرده اند تا مانع اجرای توافق شوند.

‌‌به گفته وی، ایران به دنبال تولید موشک هایی که توانایی حمل سلاح اتمی دارند، نیست، از همان ابتدا، نظر خود را اعلام کرده بود و حتی مقام معظم رهبری هم در این رابطه فتوا صادر کرد، بنابراین برای دفاع از منافع ملی و استراتژیک خود و در چارچول قواعد پذیرفته شده بین المللی، نسبت به تقویت توان دفاعی خود اقدام می کند.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: وقتی همسایه های ایران، موشک های بالستیک دارند، چرا ما نداشته باشیم؟ ما برای دفاع از خود و متحدان منطقه ای مان از کسی اجازه نمی گیریم و این موضوع به کسی ربطی ندارد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: اکنون که توافق هسته ای ایران و 1 + 5 با حمایت های جهانی مواجه شده است، عده ای برای تخریب توافق صورت گرفته به دنبال جوسازی هستند.

‌*لزوم پرهیز از دو‌دستگی در مسئله هسته‌ای

نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز با بیان اینکه دوقطبی شدن جامعه در موضوع توافق هسته‌ای خواست دشمن است، حفظ امت واحده را اصلی‌ترین استراتژی در این شرایط دانست. 

‌آیت‌الله اسدالله ایمانی ‌اظهار داشت: نکته‌ای که امروز اشاره می‌کنم در ارتباط با مسئله برجام است و نکاتی که این روزها در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای و نتیجه مذاکرات مطرح و عنوان‌شده است.

وی افزود: نکته مهمی که در این مسئله نباید مورد غفلت واقع شود تب‌وتابی است که در دنیای غرب اتفاق افتاده و ذوق‌زدگی خاصی که به وجود آمده و کشورهای غربی برای عقد قراردادهای تجاری، صنعتی و نفتی در صف انتظار قرار گرفتند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: قطعنامه 2232 در کوتاه‌ترین زمان تصویب شد که شورای امنیت نسب به ما تاکنون چنین چیزی نداشته است، انگلیس برای باز کردن سفارتخانه‌اش تلاش می‌کند و به‌طورکلی یک جنب‌وجوش عظیمی در دنیای غرب شاهدیم که از یک‌سو مایه غرور است و این‌که ایستادگی ملت ما و مقاومت تیم مذاکره‌کنندگان کار را به اینجا رسانیده که آنانی که بارها و بارها می‌گفتند ایران در انزواست امروز برای بستن قرارداد با ایران در نویت ایستاده‌اند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: این‌یک غرور ملی است و باید به آن افتخار کرد اما نکته‌ای که باید موردنظر قرار داد این است که این دشمنان ما چگونه یک‌مرتبه دوست ما شدند و بعضی از آن‌ها برای قرارداد و تصویب قطعنامه با این سرعت عمل و حرکت کردند اینجاست که ما باید هوشیار و بیدارباشیم و به‌ویژه جانب احتیاط را در رصد آنچه به‌دست‌آمده است از دست ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه این احتیاط را بیشتر برای ما مطرح می‌سازد این است که گاه و بی گاه سخنانی از دولتمردان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و دیگران شنیده می‌شود که انسان احساس می‌کند نکند در دل چیز دیگری غیر ازآنچه به زبان می‌آورند، دارند.

خطیب نماز جمعه شیراز یادآور شد: این‌که می‌بینید آلمان می‌گوید اگر می‌خواهید رابطه خوب داشته باشید رابطه خود را با اسرائیل خوب کنید، انگلیس سخن دیگری می‌گوید، فرانسه ساز دیگری می‌زند، رجال کنگره در امریکا نکات دیگری می‌گویند و این نکات همان دشمنی‌هایی است که قرآن مجید می‌گوید ناخودآگاه از دهان آنان بیرون می‌آید و آنچه در دل دارند بیشتر است و لذا ما باید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: آنچه در این هوشیاری لازم است این است که ما وحدت، هماهنگی و همراهی امت واحده را حفظ کنیم چراکه دشمن می‌خواهد جامعه ما را دوقطبی بسازد و یک عده موافق و یک عده مخالف، درحالی‌که مسیر قانونی دارد طی می‌شود.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: ما نباید وحدت امتمان را به هم بریزیم و جامعه ما در مقابل این حرکت عظیمی که راه افتاده است نباید دچار تفرقه، اختلاف، دوقطبی و دودستگی بشود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: دستگاه دیپلماسی ما همان‌گونه که در دوران مذاکرات با قاطعیت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادند امروز نیز باید این ایستادگی را دنبال کنند و در مقابل یاوه‌گویی‌های آنان سکوت نداشته باشند و نکات لازم را در پاسخ آنان بیان بدارند.

وی ادامه داد: مواضع اصلی و کلان نظام در مقابل نظام سلطه تغییر پیدا نکرده است و ما مذاکرات هسته‌ای را دنبال کردیم اما اختلافات زیادی با نظام سلطه در جهان و منطقه داریم، طبیعتاً آن مسائل مواضع اصلی ما به‌جای خودش باقی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار