نماینده ولی فقیه وامام جمعه استان گفت : امروزه نخبگان وجوانانی که درهمه مسائل اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ودینی دغدغه دارند که قدمی برای خدمت به مردم و درراه خدا انفاق میکنند باید ارج گذاشته شوند .
کد خبر: ۱۱۶۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 25 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛حجت السلام کریمی تبار در جمع مراسم تجلیل از خییرین استان (نجوا) با اعلام این مطلب گفت : امروزه نخبگان وجوانانی که درهمه مسائل اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی و دینی دغدغه دارند که قدمی برای خدمت به مردم و درراه خدا انفاق میکنند باید ارج گذاشته شوند .

امام جمعه ایلام افزود : کمک های خیرین باید نظام مند شود واگر دریک سامانه نیازمندیهای مردم استان در جهات مختلف ثبت شود و همپوشانی نشود وهدفمند کمک ها صورت گیرد می توان محرومیت ها را کاهش داد نه این که به یک منطقه چندین بار کمک شود و یکی بی بهره از مساعدت باشد .

وی به توجه خیرین به بخش سلامت اشاره کرد و افزود : پیشرفته ترین جراحی ها در بخش اطفال درایلام انجام می شود ولی برای اسکان همراه بیمار کاری نشده است تا دغدغه بیمار مضاعف نشود نیاز است برای اسکان همراه بیمار خیرین پای کاربیایند .

 علی محمدی رئیس دانشگاه ایلام نیز در جمع خیرین گفت: مسئولانی که برای رضای خدا فداکاری میکنند مصادیق انفاق هستند ، انفاق راباید تبلیغ کردتا درجامعه همه گیر شود .

وی افزود : مدیریت عمل خیر ،سرمایه های امور خیریه باید اهم ومهم شود تانیازهای جامعه برآورده شود .

 سارا فلاحی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز  دراین مجمع خیرین گفت : دراستان باید مجمع قدرتمند خیرین تشکیل داد در راستای این مجمع قدرتمند می توان کارهای بزرگی صورت داد .

وی با اشاره به اینکه باید  مسئولان گیرو گورهای قانونی را ازمسیر خیرین بردارند ، بیان داشت : خیری که قصد کمک به مردم و به نوعی دیگر به دولت دارد نباید درگیر کارهای اداری کمک رسانی به محرومان شود.

 اسدالله چراغی، نماینده منتخب مردم درحوزه جنوب نیز در مراسم تجلیل از خیرین گفت: محرومیت زدایی باید تبدیل به قانون شودتا به صورت عملی واجرایی چهره محرومیت ازروی استان زدوده شود .

وی بیان داشت : نمایندگان مردم استان درمجلس شورای اسلامی با همدلی بایک برنامه راهبردی و اساسی تلاش خواهند کرد در راه محرومیت زدایی و کمک محرومین درکنار خیرین باشند .

 آشناگر ،مسئول نخبگان جهادگر نجوا استان نیز گفت: نگاه ما به محرومیت زدایی نگاهی به سراسر استان است و با پایش در سراسر استان و شناسایی محرومین در راستای دریافت کمک از خییرین نیازمندی های محرومان را دسته بندی و کمک ها را توزیع می کنیم .

وی افزود: توزیع ۱۱۰ جهیزیه کامل برای نوعروسان سطح استان ، اعزام کاروان درمان به مناطق محروم باحضور بهترین پزشکان فوق تخصص هردوماه یک بار ، ویزیت ۲ هزار بیمار و ساخت ۴ باب منزل مسکونی برای محرومان ،خرید شیر خشک برای نوزادان ، ازفعالیت های این گروه جهادی بوده است .

درپایان با حضور مسئولان ازتعدادی از خیرین با خرید اقلام صنایع دستی ساخت محرومین به عنوان نمونه تقدیر شد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار