کد خبر: ۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲ 20 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه، درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست هم اندیشی دریاچه ارومیه در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان اکنون خشک شدن دریاچه ارومیه را با پوست خود لمس می کنند و نفس می کشند و نمایندگان مجلس نیز به وضوح متوجه این بحران هستند.

وی به اهمیت مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: معضل دریاچه ارومیه ناشی از بی درایتی های انسان است و نباید انگشت اتهام را به سوی آسمان اشاره کنیم که علت اصلی خشکی ها عوامل طبیعی است.

درویش با بیان اینکه در حل بحران دریاچه ارومیه به جای اینکه روی راه حل متمرکز شویم، روی مشکل متمرکز شدیم گفت: باید تامین معیشتی مردم را سرمایه گذاری کشاورزی به سرمایه گذاری صنعتی در حوضه دریاچه ارومیه سوق دهیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: چرا سازمان محیط زیست، نباید در تبریز فضایی برای فعالیت در اختیار تشکل های مردم نهاد قرار دهد.

درویش گفت: برای اینکه ثابت کنیم به استقلال تشکل های مردم نهادها احترام می گذاریم، نخستین بار در کشور مسئولیت صدور کارت همیاران محیط زیست را به ان جی او ها محول کردیم و اکنون در 31 استان کشور برای آنها شبکه ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان دارای ظرفیت ویژه ترانزیتی است گفت: آذربایجان شرقی و غربی به علت مزیت ترانزیتی و هم مرزی با چند کشور می تواند از طریق جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر اقتصاد منطقه را رونق بخشد و جایگزین صنایع برای کشاورزی این منطقه می تواند راه حل اساسی مقابله با خشکی دریاچه ارومیه باشد.

درویش به مشارکت مردم در حل معضلات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: آموزش فرهنگ حفاظت محیط زیست باید در بین مردم ترویج یابد و این آموزش ها باید از بطن مدارس آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار