در صورت موافقت اداره کل میراث فرهنگی، خانه تاریخی «فرخی یزدی» به شهرداری یزد واگذار شده و به موزه تبدیل خواهد شد .
کد خبر: ۶۱۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 28 May 2018

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر یزد، در مورد نتایج جلسه برگزار شده در شورای شهر یزد برای این خانه تاریخی گفت: خانه فرخی یزدی توسط مالک، به میراث فرهنگی واگذار شده است، میراث نیز تعمیراتی روی آن انجام داده استاما در حال حاضر کار در این خانه تاریخی متوقف شده است.
ونوس عامری، با اشاره به اینکه این‌که براساس جلسه برگزار شده در شورای شهر یزد؛ درخواست شده تا شهرداری خانه “فرخی یزدی”را تملک و فضای آن را به موزه و فرهنگسرای فرخی یزدی تبدیل کند، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اتفاق آرا مصوب شد تا شهرداری برای تملک این خانه و ادامه روند کار با هدف تجهیز کامل موزه اقدام کند.
وی گفت : اکنون در حال مذاکره با میراث فرهنگی هستیم تا خانه به شهرداری واگذار شود و بتوان این فضا را به موزه و فرهنگسرایی در خور نام او در بافت تاریخی یزد ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر یزد در مورد علت تملک کامل خانه از میراث فرهنگی به شهرداری براساس نظر شورای شهر یزد، تصریح کرد: باید علاوه بر پروسه‌ای که میراث فرهنگی برای خانه فرخی یزدی انجام داده، قدری اقدامات زیرساختی دیگر نیز در این زمینه انجام شود. اما این که شهرداری بخواهد این مکان را فرهنگسرا کند، باید آن در اختیار یک نهاد قرارگیرد تا اقدامات و نگهداری از آن بهتر انجام شود.
وی گفت:  در صورت موافقت اداره کل میراث فرهنگی، خانه تاریخی «فرخی یزدی» به شهرداری یزد واگذار شود تا تبدیل خانه به موزه و دیگر کاربری‌های آن سرعت داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار