رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان رضوی:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز عملیات ایمن‌سازی دام‌های عشایر استان علیه تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، محسن عابدزاده اظهار کرد: عملیات ایمن‌سازی دام‌های عشایر استان علیه تب برفکی از امروز آغاز شده و به مدت 20 روز کاری ادامه خواهد داشت و در آن اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام عملیات را عهده‌دار هستند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: این عملیات دو هفته قبل از کوچ عشایر انجام شده و گروه‌های مایه کوب موظفند تا گواهی انجام واکسیناسیون را به دامداران ارائه دهند.

وی، ضمن تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه‌کوب گفت: در طرح مذکور، حدود 500 هزار رأس دام سبک عشایر استان که در ییلاق ساکن هستند زیر پوشش قرار گرفته و گزارش‌دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت می‌گیرد.

عابدزاده با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون تب برفکی برای عشایر استان، خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل ارسالی، ‌هر گونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با توجه به حساسیت موضوع، مجدداَ از نیروهای انتظامی نیز خواست تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار