وزیر صنعت گفت: باید در سال ۹۷ شاهد شکوفایی معادن خراسان رضوی باشیم.
کد خبر: ۶۰۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 05 May 2018

به گزارش تابناک : محمد شریعتمداری ظهر شنبه در شصت و سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: برای به نتیجه رسیدن طرح های عمرانی و اقتصادی نیاز به جهاد همگانی است.

وی افزود: در خراسان رضوی اقدامات خوبی صورت گرفته است که حجم سرمایه گذاری ها حاکی از آن است. باید برای هر حوزه اهداف روشنی تعریف شود چراکه این استان جز پهناورترین استان های کشور است که مشکلات کم آبی بر آن اثر داشته اما نمی توان از توان کشاورزی این بخش گذشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، معدن، خراسان رضوی را جز سرآمدترین عرصه های کشور دانست و گفت: سال ۹۷  باید سال رونق اکتشاف در حوزه معدنی در این استان باشد و از ظرفیت های معدنی بیشتر استفاده شود. توسعه فعالیت های معدنی با اکتشاف همراه خواهد بود و در این راستا پهنه های متعددی در محور خراسان رضوی را آزاد اعلام می کنیم تا موجب توسعه صنایع معدنی شود.

وی ادامه داد: صادرات و واردات مختص به جغرافیا نیست. برای اینکه بتوانیم به اهداف صادراتی و وارداتی برسیم، باید ۷ درصد رشد صادرات غیرنفتی داشته باشیم. در قانون بودجه کلان تصمیم خوبی گرفته شده و منابع مناسبی حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی منابع کشور و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرات در نظر گرفته شده و امسال ۹۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سازمان های توسعه ای تصویب شده است.

شریعتمداری با تاکید بر استفاده از کالای ایرانی گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی از واحدهای تولیدی  روشی برای ترغیب استفاده از کالای ایرانی است و باید به مرحله ای برسیم که مردم نسبت به کالای ایرانی غیرت داشته باشند.  

وی تاکید کرد:صدا و سیما در این زمینه می تواند ورود پیدا کند و به کارگاه های تولیدی برود و با تهیه فیلم کوتاه مردم را از کیفیت کالاها مطلع سازد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار