معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پژوهش‌سراهای دانش آموزی خراسان رضوی ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 09 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رمضان نیری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از سال 93 کمیته کیفیت بخشی برای نخستین بار در استان تشکیل شد تا به تحلیل شاخص‌های کشوری بپردازد که امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم یکی از این شاخص‌ها معرفی شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: براساس آمارهای ارائه شده از سوی کمیته کیفیت بخشی، نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان پایه سوم در سال 94 رضایت بخش تر از سال 93 بوده و ضعف‌های درسی دانش آموزان در دروس تخصصی برطرف شده است.

نیری افزایش نرخ قبولی کنکور سراسری را یکی از برنامه‌های میان مدت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تربیت پشتیبان کنکوری به‌عنوان برنامه جامع افزایش نرخ قبولی کنکور سراسری در حال اجرا است که با توجه به پراکندگی دبیران برجسته کنکوری در استان حدود 100 نفر برای این طرح انتخاب شده‌اند و در حال حاضر دوره اول آموزشی این پشتیبانان در حال انجام است.

وی ادامه داد: پس از ماه مبارک رمضان دوره دوم آموزشی پشتیبانان کنکوری برگزار می‌شود تا بتوانند روش‌های صحیح مطالعه، برنامه‌ریزی تحصیلی، نحوه انتخاب رشته و... را به دانش آموزان آموزش دهند که داوطلبان کنکور سراسر استان از نظر سطح علمی یکنواخت باشند و دانش آموزان مناطق محروم هم بتوانند از خدمات کنکوری بهره مند شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از پیگیری مطالبات آزمایشگاه‌ها و پژوهشسراهای دانش آموزی تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: ساماندهی و تجهیز آزمایشگاه‌ها و پژوهشسراهای دانش آموزی از جمله اقداماتی است که تا پایان سال 94 مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نیاز است تا در مدیریت این مراکز وخروجی علمی آنها بازنگری شود.

نیری ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده در پژوهشسراها و آزمایشگاه‌های دانش آموزی رضایت بخش نبوده و مطابق با علم روز نیست و از وسایل و تجهیزات قدیمی در این مراکز استفاده می شود که ممکن است برای سلامتی جسمی دانش آموزان خطر آفرین باشد و به دنبال نوسازی آنان هستیم.

وی پیرامون رقابت‌های کشوری شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیان کرد: مجموع مسابقات علمی و عملی ویژه شاخه فنی و حرفه ای و رقابت های علمی و کاربردی ویژه شاخه کار و دانش است که سیاست گذاری مهم آموزش متوسطه ارتقای جایگاه استان خراسان رضوی در این مسابقات بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای استان موفق به کسب رتبه نخست مسابقه علمی و عملی در مرحله کشوری شدند و 28 نفر از دانش آموزان برتر استانی به مرحله کشوری مسابقات تئوری علمی و کاربردی راه یافتند و مرحله عملی این مسابقه مرداد ماه در استان کرمان برگزار می‌شود.

نیری در زمینه المپیاد دانش آموزی فرش خاطرنشان کرد: المپیاد دانش آموزی فرش به تازگی پایان یافت و استان خراسان رضوی توانست رتبه نخست این المپیاد را از آن خود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار